« آنتونی فائوچی » مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی روز شنبه گفت، روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا پایان بهار سال آینده تغییر چندانی نخواهد کرد.

فائوچی در مصاحبه با نشریه «نیوز ویک» گفت، تا سه ماهه سوم سال آینده میلادی «تغییر چشمگیری» در روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا مشاهده نخواهد شد و اوضاع بدتر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه آمریکا «هرگز از موج اول شیوع ویروس کرونا رهایی پیدا نکرده است»، هشدار داد با توجه به برگزاری مراسم روز شکرگذاری و مراسم پیش روی سال نوی میلادی روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری شیب زیادی پیدا خواهد کرد.

فائوچی افزود، اوضاع تا چند ماه آینده در آمریکا بهتر نخواهد شد زیرا آنچه در آینده رخ خواهد داد منعکس کننده شرایط فعلی است.

وی افزود: «حتی اگر  مردم واکسن [کرونا] را دریافت کنند ممکن است راهی طولانی تا نمایان شدن آثار آن در پیش باشد. فکر می‌کنم کاهش شدید شمار مبتلایان را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شاهد خواهیم بود».

فائوچی همچنین هشدار داد: «فکر می‌کنم ماه ژانویه وحشتناک باشد و این مسئله کاملاً قابل تصور است که بدترین اوضاع را در این ماه شاهد باشیم».

این پزشک آمریکایی امروز (جمعه) در مصاحبه دیگری گفت فوراً پیشنهاد «جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی آینده آمریکا برای خدمت در دولت او به عنوان مشاور ارشد پزشکی را پذیرفته است.

در ماه‌های گذشته و بعد از آغاز همه‌گیری مرگبار کرونا در آمریکا، رابطه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و فائوچی از اعضای کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا، جنجالی بوده و او بارها مجبور شده ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره ویروس کرونا را تصحیح کند. بایدن اما در طول مبارزات انتخاباتی خود بر اهمیت گوش دادن به توصیه‌های دانشمندان و کارشناسان پزشکی تأکید کرده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، شمار کلی قربانیان کرونا در آمریکا همچنان افزایشی است و در شبانه‌روز گذشته با ثبت رکورد جدید بیش از سه هزار و پانصد قربانی به مرز ۲۸۰ هزار نفر رسید.