سخنگوی وزارت خارجه قطر از احتمال برقراری صلح با چهار کشور عربی استقبال کرد.

لولوه الخاطر در مصاحبه با شبکه آناتولی صلح میان قطر و کشورهای منطقه را پیروزی برای همگان توصیف کرد و گفت حل بحران میان قطر با عربستان، بحرین، امارات و مصر به مثابه بردی همگانی خواهد بود. این دیپلمات ارشد قطر افزود توافق صلح میان کشورهای عربی، ضامن وحدت ملت ها، امنیت منطقه و حفظ حق حاکمیت هر کشوری خواهد بود.

بامداد شنبه خبرگزاری آلمان به نقل از خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت گزارش داد که بحران کشور‌های حاشیه خلیج پایان یافته و توافق نهایی حاصل شده است. پیش از این نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در بیانیه‌ای از پیشرفت رایزنی‌ها در حل بحران خلیج فارس خبر داد.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد. این  کشورها از پنج ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده‌اند. آن‌ها همچنین این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند. دوحه با رد این اتهامات، همسایگان عرب خود را به تلاش برای دست اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرده است.