« عبدالله عبدالله »، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در جریان سفرش به ترکیه، با « مولود چاوش اغلو »، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ آبان) انجام شد، دو طرف در مورد روند صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان، وزیر خارجه ترکیه با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان گفت که کشورش خواهان برقراری آتش‌بس دایمی و قطع فوری جنگ در افغانستان می‌باشد.

عبدالله نیز در این دیدار تصویر روشنی از روند صلح،‌ مذاکرات دوحه، آخرین تحولات سیاسی – امنیتی در افغانستان، نقش ترکیه را در تأمین صلح در افغانستان مهم خوانده و خواهان حضور موثرتر ترکیه در تلاش‌های صلح شد.

در همین حال، وزیر خارجه‌ ترکیه در این دیدار از حمایت کشورش از روند صلح افغانستان اطمینان داد و گفت که ترکیه می‌خواهد صلح و ثبات در افغانستان تأمین شود.

وی همچنین تصریح کرد که ترکیه سال‌هاست به مردم افغانستان در این راستا کمک کرده و در آینده نیز به کمک‌هایش ادامه می‌دهد.

مولود چاوش اغلو در پاسخ به خواست رییس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز گفت که ترکیه در افغانستان نقش فعال‌تری ایفا می‌کند و از مذاکرات صلح دوحه حمایت می‌کند.

عبدالله عبدالله روز گذشته به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه به این کشور رفت. هدف از سفر او دیدار با مقام‌های ترکی در مورد تلاش‌های صلح در افغانستان و روابط دوجانبه میان دو کشور گفته شده است.