یکی از مشاوران ارشد « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر گفته کاخ سفید بر اساس این فرض که ترامپ برای بار دوم به ریاست‌جمهوری انتخاب می‌شود به کارش ادامه می‌دهد.

«پیتر ناوارو»، مشاور تجاری ترامپ گفت: «ما اینجا در کاخ سفید بر اساس این فرض داریم کار می‌کنیم که ترامپ برای دور دوم رئیس‌جمهور خواهد بود.»

وی که با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: «چیزی که ما در اینجا دنبال آن هستیم، آرا قابل راستی‌آزمایی هستند. ما خواهیم در خصوص ادعاهای فزاینده تخلف که در شهادت‌نامه‌های امضا شده مطرح شده‌اند تحقیق به عمل آید.»

مشاور ترامپ اضافه کرد: «اما اگر به لحاظ آماری به آنچه اتفاق افتاد نگاه کنیم، رئیس‌جمهور آشکارا در این انتخابات برنده شد و ایشان در روز انتخابات، جلو بود و بعد از آن، بعد از روز انتخابات، در برخی ایالت‌های کلیدی آنها آرای لازم را برای پیش افتادن از رئیس‌جمهور به دست آوردند.»

او اضافه کرد: «ارزیابی ما این است که ترامپ دور دوم سر کار خواهد بود. ما فکر می‌کنیم که او برنده انتخاب شده است.»

«دونالد ترامپ» شب گذشته در حساب کاربری‌اش در توئیتر آمار و ارقام جدیدی درباره آنچه به ادعای او «تقلب گسترده» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است ارائه کرده است.

ترامپ در توئیتی که همه حروف آن با حروف بزرگ نوشته شده‌اند مدعی شده شرکت «دامینیون سیستم» که یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مربوط به رأی‌دهی الکترونیکی است ۲.۷ میلیون رأی او را حذف کرده است.

او در توئیتر نوشت: «گزارش: [شرکت] دومینیون ۲.۷ میلیون از آرا ترامپ را در سراسر کشور حذف کرده است. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد ۲۲‍۱۰۰۰ رأی پنسیلوانیا از رئیس‌جمهور ترامپ به بایدن تغییر داده شده است. ۹۴۱۰۰۰ رأی ترامپ حذف شده است. ایالت‌هایی که از سامانه‌های شرکت دومینیون استفاده کرده‌اند ۴۳۵ هزار رأی را از ترامپ به بایدن تغییر داده‌اند.»

شرکت توئیتر زیر این پیام ترامپ برچسبی را منتشر کرده و نوشته است: «این ادعا درباره تخلف انتخاباتی، مورد مناقشه است.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌های آمریکا تا این لحظه حاکی است «جو بایدن» ۲۹۰ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۷ رأی الکترال کسب کرده‌اند.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. دست‌کم ۲ ایالت تا کنون شکایت‌های ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرده است.

دو سازمان فعال در زمینه امنیت انتخابات در آمریکا با صدور بیانیه‌ای ادعاهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را رد کردند.

«شورای هماهنگی سرپرستی زیرساخت‌های انتخابات» و «کمیته‌های اجرایی هماهنگی بخش زیرساختی انتخابات» در بیانیه‌ای مشترک تصریح کردند که بازشماری آرا برای تأمین امنیت انتخابات خوب است اما شواهدی از تخلف در آرای سال جاری وجود ندارد.

شورای هماهنگی سرپرستی زیرساخت‌های انتخابات زیر نظر یکی از مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا اداره می‌شود.

در این بیانیه، انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ «امن‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا» توصیف شده است.

در بیانیه این دو نهاد آمریکایی آمده است: «هیچ شواهدی مبنی بر حذف یا مفقود کردن آرا، تغییر آنها یا اخلال در آنها به هر شکل دیگر وجود ندارد.»