« محمد بن سلمان » ولی عهد سعودی، شامگاه روز پنجشنبه در سخنرانی خود اعلام کرد که این کشور با رکود اقتصادی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «العربیه»، ولی‌عهد سعودی در این ارتباط گفت: «با توجه به آنچه درباره پیش‌بینی بودجه سال ۲۰۲۰ اعلام شد، ما پیشتر از درآمدهایی احتمالی صحبت کردیم که ۸۳۳ میلیارد ریال برآورد می‌شد و ۵۱۳ میلیارد آن مربوط به درآمدهای نفتی بود. پس از ریزش  قیمت نفت در سال جاری، درآمدهای نفتی عملا به ۴۱۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد. این درآمدها به تنهایی برای پوشش حتی بند حقوق که در بودجه امسال ۵۰۴ میلیارد ریال برآورد می‌شد، کفایت نمی‌کند چه برسد به دشواری تأمین مالی بندهای دیگر؛‌ بندهایی که شامل ۱۰۳ میلیارد ریال هزینه‌های سرمایه‌ای، ۶۹ میلیارد ریال مزایای اجتماعی، ۱۴۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی و نگه‌داری و... می‌شود. این یعنی رکود اقتصادی و از دست میلیون‌ها شغل».

بن سلمان در ادمه گفت: «چنانچه صادرات غیرنفتی امسال را به تقریبا ۳۶۰ میلیارد ریال نرسانیم و در همان سطح مشخص شده برای سال ۲۰۱۵ یعنی حدودا همان ۱۰۰ میلیارد ریال باقی بمانیم، مجبور خواهیم شد حقوق کارکنان بخش عمومی را بیش از ۳۰ درصد کاهش دهیم، یارانه‌ها و پاداش‌ها را به‌طور کامل لغو کنیم و هزینه‌ سرمایه‌ای را به‌طور کامل متوقف کنیم».

اظهارات بن سلمان در حالی است که ائتلاف سعودی به رهبری این کشور با صرف هزینه‌های هنگفت حملات خود را که از سال فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده، همچنان علیه یمنی‌ها ادامه می‌دهد.

فاجعه به‌بار آمده در یمن در پی محاصره ائتلاف سعودی به جایی رسیده است که  مدیر «برنامه جهانی غذا» در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره «شمارش معکوس برای فاجعه یمن» هشدار داد و معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه کمک فوری به یمنی‌ها را خواستار شد.