مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در یادداشتی از مماشات حزب جمهوری‌خواه درباره ادعاهای اخیر « دونالد ترامپ » در خصوص تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» « جان بولتون » مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در بخشی از یک یادداشت که در روزنامه «واشنگتن پست» منتشر شد، « دونالد ترامپ » رئیس جمهور کنونی ایالات متحده را به حملات ناعادلانه به روند انتخابات و اقدامات ناامید کننده در زمینه انتقال قدرت به «جو بایدن» فرد  پیروز انتخابات سراسری در این کشور متهم کرد.

بولتون در یادداشت خود نوشته است: «تا لحظه نگارش این یادداشت، تمامیت و اعتبار حزب جمهوری‌خواه به دلیل غوغاهای پسا انتخاباتی ترامپ متحمل صدمات دائمی نشده است. مسئله از اینجا به بعد اینطور نخواهد بود.»

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید همچنین  سخنان «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره انتقال قدرت به «دولت دوم ترامپ» را «متوهمانه» خواند و از آغاز کارزار پامپئو برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید  در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ‌ان» گفت: «به نظر من این متوهمانه است که چنین حرفی بزند. من باید این را بگویم که به نظر من او از منظر بین‌المللی اعتبار خودش را از بین برده است.»