«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، مسکو با نمایندگان « جو بایدن » مدعی پیروزی در انتخابات آمریکا در ارتباط نیست.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ریابکوف گفت: «در بازه‌های زمانی مختلف مربوط وقایع اخیر در آمریکا، هیچ گونه ارتباطی با مدیران کارزار بایدن نداشتیم».

این دیپلمات روسی یادآور شد جو پیرامون سفارت روسیه در واشنگتن، پس از انتخابات ۲۰۱۶ نیز به صورتی ناخوشایند درآمده بود.

ریابکوف افزود: «رفتار زننده مسئولان در واشنگتن را که اخلاقیات و عقل سلیم را نادیده گرفتند و شروع به اتهام زنی کردند از یاد نبرده‌ایم. این بار برای خودمان استثنا قائل شدیم و  از انجام وظایف مربوط به برقراری ارتباط اجتناب کردیم. متقابلاً در آینده نیز برای انجام چنین کاری برنامه‌ای نخواهیم داشت».

پس از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، حزب دموکرات مدعی مداخله روسیه به سود وی شدند و تحقیقاتی نیز در این زمینه انجام دادند که به دلیل عدم حصول شواهد کافی، به جایی نرسید.

پس از شمارش بخش عمده آرای انتخابات امسال آمریکا، رسانه‌های مختلف این کشور شامل «آسوشیتدپرس»، «سی‌اِن‌اِن» و حتی «فاکس نیوز» جمهوری‌خواه، بایدن و «کاملا هریس» را به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور منتخب، برنده انتخابات ریاست جمهوری و دونالد ترامپ و «مایک پنس» معاونش را بازنده آن خواندند.

به دنبال این تحولات، بایدن و هریس با ایراد یک سخنرانی رسما خودشان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواندند اما ترامپ ضمن نپذیرفتن شکست، از رجوع خود به دادگاه برای متوقف کردن آنچه «تقلب بزرگ در انتخابات» خوانده است، خبر داد.