پلیس و نیروهای امنیتی تایلند روز یکشنبه با استقرار در میادین مهم شهر « بانکوک » پایتخت تایلند و استفاده از ماشین‌های آبپاش به استقبال هزاران معترض به نظام سلطنتی در این کشور رفتند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از شاهدان گزارش کرد که هزاران معترض به نظام پادشاهی در تایلند به سمت دفاتر دولتی تظاهرات کرده تا اعتراض و درخوست  اصلاحات  را به گوش پادشاه این کشور و دیگر مسئولان برسانند.

منابع محلی گزارش دادند که پلیس با به‌کارگیری موانعی چون اتوبوس و سیم خاردار سعی در مسدود کردن حرکت معترضان کرد و حتی از ماشین‌های آبپاش برای متوقف کردن آن‌ها نیز استفاده کرد، اما برخی موق به عبور از موانع شده و به سمت  «ساناملوانگ» منطقه نزدیک «کاخ گراند» محل اسکان خانواده سلطنتی تایلند تظاهرات کردند.

این در حالی است که گزارش‌ها از درگیری نیروهای امنیتی و معترضان در بانکوک حکایت دارد و به گفته برخی چند نفر در جریان این زد و خورد مصدوم شدند.

این دومین بار طی روزهای گذشته است که پلیس پایتخت تایلند از ماشینهای آبپاش علیه معترضان استفاده کرد. یکی از درخواست‌های معترضان جنبش هوادار برقراری دموکراسی در تایلند که اکثرا از طیف دانشجویان هستند برکناری رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور است. رئیس ستاد مشترک تایلند در کودتای سال 2014 به قدرت رسید.

برخی تظاهرات کنندگان نیز خواستار اصلاحات در خاندان پادشاهی بسیار ثروتمند و قدرتمند تایلند شده‌اند. این در حالی است که هرگونه اظهارات تند علیه خاندان پادشاهی این کشور با مجازات همراه است.تظاهر کنندگان همچنین خواستار کناره‌گیری «پرایوت چان اوچا» نخست وزیر این کشور هستند.