روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، سرویس مخفی آمریکا نیروهای خود را به شهر ویلمینگتون، در ایالت دلاویِر اعزام می‌کند تا در صورتی که جو بایدن ، نامزد دموکرات‌ها امروز جمعه در یک سخنرانی پیروزی خود را اعلام کند، از آن‌ها محافظت کنند.

به گفته منابع آگاه، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود بایدن صبح جمعه به وقت محلی دلاویِر پیروزی خود را در انتخابات آمریکا اعلام کند.

بایدن پیش از این اعلام کرده بود تلاش زیادی برای محافظت از انتخابات کرده ایم. او در توئیتی نوشت: دونالد ترامپ به دادگاه می‌رود تا مانع شمارش آرا شود. ما بزرگترین تلاش برای حفاظت از انتخابات در تاریخ را سازمان دهی کرده ایم تا با (این اقدام ترامپ) مقابله کنیم و به کمک شما نیازمندیم.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: بی تردید ما پیروز انتخابات خواهیم بود و در این باره بسیار خوش بین هستیم.

او افزود: تمامی آرا در ایالت‌های باقی مانده در حال شمارش است و من به همراه معاونم کامالا هریس از این موضوع بسیار خرسند هستیم.

بایدن با اشاره به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای گفت: من از همه مردم و طرفدارانم می‌خواهم صبور باشند و آرامش خود را حفظ کنند. روند شمارش آرا همچنان ادامه دارد و ما منتظر اعلام نتایج نهایی هستیم.

در حال حاضر، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری خواه در آرای شمارش شده ایالت‌های پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، آلاسکا، نوادا و جورجیا [میزان اختلاف رای اندک] پیشتاز است. این در حالی است که گفته می‌شود بایدن در آرای الکترال از رقیب جمهوری خواه خود پیش است.