« باراک اوباما » رئیس‌جمهور سابق آمریکا تشکیک رئیس‌جمهور کنونی در نتیجه انتخابات و احتمال اعلام پیروزی زودهنگام از سوی او را مورد انتقاد قرار داد و وی را «دیکتاتور ذلیل» خواند.

به گزارش «تلگراف»، او که در تجمعی خودرویی در حمایت از «جو بایدن» معاون سابقش و نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در میامی سخنرانی می‌کرد، گفت رئیس‌جمهور گفته ممکن است قبل از این که همه آرا شمره شوند، اعلام پیروزی کند.  این چیزی است که یک دیکتاتور ذلیل انجام می‌دهد. اگر به دموکراسی اعتقاد دارید، پس می‌خواهید همه آرا شمرده شوند.

اوباما در ادامه گفت اگر یک دموکرات مانند ترامپ رفتار می‌کرد، نمی‌توانست از او حمایت کند.

روز یکشنبه یک پایگاه خبری فاش کرد که ترامپ به چند نفر از معتمدین خود اعلام کرده که قصد دارد سه‌شنبه شب و پیش از پایان شمارش رسمی آرا،‌ پیروزی خود را در انتخابات اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، ترامپ اعلام کرده حتی اگر نتیجه رای‌های کالج الکترال در ایالت‌های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز مشخص نشده باشد وی قصد دارد که اعلام پیروزی کند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این خبر، به رادیو ملی آمریکا گفت در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات این کشور، کنگره آماده تصمیم‌گیری است.

پلوسی گفت: ما می‌دانیم قانون چیست و متوجه نقش برجسته کنگره و بخصوص مجلس نمایندگان وقتی مسئله شمارش آراست، هستیم.

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما آماده هستیم. آمادگی داریم. ما خیلی وقت است که آماده‌ایم به خاطر این که شاهد بی‌مسئولیتی رئیس‌جمهور بوده‌ایم، بی‌احترامی او به قانون اساسی، به دموکراسی ما و به صحت انتخابات ما. بنابراین ما برای (مقابله با اقدامات) او آماده هستیم.