جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا از برتری « جو بایدن » نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ بر«دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور بین لاتین‌تبارها حکایت دارد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ای بی سی نیوز»  نظرسنجی مشترک این شبکه با روزنامه «وال ستریت جورنال»  و شبکه «تله موندو» دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور از برتری جو بایدن حکایت دارد.

در این نظرسنجی بایدن توانست حمایت ۶۲ درصد لاتین تبارها را کسب کند در حالیکه ترامپ تنها توانست حمایت ۲۹ درصدی لاتین تبارها را کسب کند.در این نظرسنجی ۵۹ درصد از اقدامات ترامپ در زمان تصدی در کاخ سفید ناراضی بودند.۵۷ درصد لاتین تبارها همچنین از اقدامات ترامپ برای مهار کرونا در آمریکا نیز ابراز ناراضی کردند.

نظرسنجی  روزنامه «یواس‌ای تودی» که یک هفته پس از آخرین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن انجام شده نیز از مقبولیت ۵۲ درصدی بایدن در مقابل ۴۴ درصدی ترامپ خبر می‌دهد. ترامپ طی روزهای گذشته تجمع‌های انتخاباتی متعددی را برگزار کرده که همین موضوع سبب سفرهای زیادی در شهرهای اطراف برگزاری تجمع‌‌های انتخاباتی وی شده است.

اگرچه اغلب تجمع‌های انتخاباتی ترامپ در فضای آزاد برگزار می‌شود، اما افرادی که در آن حضور پیدا می‌کنند اکثرا در نزدیکی هم قرار گرفته و بسیاری از آنها از ماسک استفاده نمی‌کنند. ترامپ نیز خود موضوع استفاده از ماسک را سیاسی کرده و خبرنگاران و بایدن را که از ماسک استفاده می‌کنند مورد تمسخر قرار می‌دهد.