وزیر کشور فرانسه در سخنانی از احتمال وقوع حملات بیشتر در خاک فرانسه خبر داد.

او با اشاره به حملات اخیر در این کشورگفت: احتمال دارد حملات بیشتری در خاک فرانسه به وقوع بپیوندد.

وزیر کشور فرانسه همچنین گفت: اظهارات اخیر اردوغان عجیب و هتاکانه بوده است.

گفتی است روز گذشته نیز در پی وقوع حمله تروریستی در نزدیکی کلیسایی در شهر نیس فرانسه، دست کم سه نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند. پس از این حادثه وزیر کشور فرانسه اعلام کرد عملیاتی امنیتی در شهر نیس فرانسه در جریان است. همچنین خبرگزاری رویترز از بازداشت یک نفر پس از حمله با سلاح سرد در شهر نیس فرانسه خبر داد.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه روز پنجشنبه پس از حمله نیس اعلام کرد سطح امنیتی در فرانسه به مرحله «وضعیت فوق العاده» رسیده است.

پس از این ماجرا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کلیسای نتردام گفت فرانسه به دلیل ارزش‌هایش مورد حمله قرار گرفته، اما هرگز تسلیم ترور نخواهد شد.

رئیس جمهوری فرانسه از ارتش خواست تا هزاران سرباز را برای حفاظت از اماکن مذهبی و حساس در خیابان‌ها مستقر کند.

طبق گزارشها، در این حمله مهاجمی که اهل تونس بود، با چاقو در کلیسایی در شهر نیس دست‌کم سه نفر را کشت. کمی پس از حمله، مأموران به محل حادثه رفته و مهاجم را به ضرب گلوله زخمی و دستگیر کردند.

یکی از قربانیان خادم کلیسا بود که مهاجم گلویش را برید. یکی از قربانیان هم زنی سالمند بوده که برای نیایش به کلیسا رفته بود و مهاجم او را سر برید.

دادستان‌های ویژه پرونده‌های تروریستی، تحقیقات درباره این حمله را شروع کرده اند و فرانسه زنگ خطر امنیتی را به بالاترین سطح رسانده است. پس از این حادثه، دادستان ژان فرانسوا ریکارد گفت که جراحات مهاجم شدید است.

او گفت که مظنون یک مرد ۲۱ ساله تونسی است که پیشتر در ماه جاری وارد فرانسه شد. او حامل مدارکی بود که صلیب سرخ ایتالیا صادر کرده است.