یک سایت صهیونیستی در خبری فاش کرد رئیس شورای انتقالی سودان دیداری محرمانه با مشاوران رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشته است..

بر این اساس، پایگاه والا اعلام کرد دو نفر از مشاوران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دو نفر از مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خارطوم، پایتخت سودان به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای اعلام توافق عادی‌سازی میان سودان و رژیم صهیونیستی با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان دیداری محرمانه داشته اند.

این سایت عبری زبان به نقل از منابع مربوطه اعلام کرد گفتگو‌ها با البرهان و برخی دیگر از مسؤولان سودانی تا پیش از اعلام پایان قطعی روابط میان دو طرف سودان و رژیم صهیونیستی در چند روز آینده و آغاز روند عادی‌سازی روابط ادامه پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسرائیل این کشور اعلام کرد:عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و سودان همزمان با تصمیم آمریکا مبنی بر حذف خارطوم از لیست کشور‌های حامی تروریسم، امری قریب الوقوع است.

همچنین روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز اعلام کرده که پس از امارات و بحرین، سودان نیز توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را امضا خواهد کرد.

گفتنی است رسانه‌های خبری روز چهارشنبه اعلام کردند یک هیئت رسمی از تل آویو، درجهت فراهم سازی مقدمات مربوط به اعلام توافق عادی‌سازی روابط با سودان، به خارطوم سفر کرده اند.

مقامات سودان طی روز‌های اخیر برای حذف نام کشورشان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم با درخواست واشنتگن مبنی بر عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کردند و علاوه بر پرداخت غرامت، این ننگ را نیز به جان خریدند.