«یائیر لاپید» رئیس حزب «یش‌عاتید» رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از اعضای پارلمان این رژیم خواست تا از طرح حزبش برای پیش برد رای عدم اعتماد به « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سرنگونی کابینه وی حمایت کنند.

با وجود تلاش لاپید، هنوز وی نتوانسته حمایت «بنی گانتز» رئیس حزب آبی و سفید و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به همراه داشته باشد و گانتز تاکید کرده که وی از رای عدم اعتماد به نتانیاهو حمایت نخواهد کرد.

لاپید پیشتر از گانتز و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم درخواست کرده بود تا از طرح وی برای سرنگونی کابینه نتانیاهو حمایت کرده و ائتلاف خود با کابینه کنونی را پایان بخشند.

گانتز و اشکنازی هر دو از شرکای لاپید در انتخابات گذشته بودند اما پس از انتخابات اخیر، ائتلاف آنها فروپاشید و به کابینه ائتلافی با نتانیاهو پیوستند.

لاپید خواستار تشکیل کابینه‌ای جدید به نخست‌وزیری خود بوده که در این کابینه، احزاب آبی و سفید، کار، اسرائیل بیتنا (به ریاست لیبرمن) و حزب یمینا به ریاست "نفتالی بنت» حضور داشته باشند.

لاپید امروز در نشستی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: «هر کسی که به این پیشنهاد رای ندهد ترسو است. این کابینه (نتانیاهو) قادر به رهبری شرایط بحران ( ویروس کرونا ) نیست.»

این در حالی است که گانتز در جریان نشست حزب خود اعلام کرد که حزب آبی و سفید از رای عدم اعتماد به کابینه نتانیاهو حمایت نخواهد کرد چون این اقدام به صورت موثر شانس تصویب بودجه را از بین می‌برد.

البته گانتز هشدار داده است: «همه گزینه‌ها روی میز است.» گانتز با این هشدار تلاش دارد تا نتانیاهو را برای تصویب بودجه 2021 تحت فشار قرار دهد.