کاخ کرملین امروز دوشنبه در بیانیه‌ای از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با ولی‌عهد ابوظبی امارات متحده عربی با او درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور و همچنین مسائل مرتبط با بحران‌های منطقه غرب آسیا رایزنی کرد.

در بیانیه کرملین در این باره آمده است: «آنها (ولادیمیر پوتین و محمد بن زاید ) بر تعهد دوجانبه‌شان برای تقویت بیش از پیش مشارکت استراتژیک روسیه- امارات عربی متحده با توجه به توافقات منعقد شده در جریان سفر رسمی اکتبر ۲۰۱۹ رئیس‌جمهور روسیه به امارات عربی متحده تاکید کردند».

در بخش دیگری از بیانیه کرملین از رایزنی رئیس‌جمهور روسیه با ولی‌عهد ابوظبی درباره «وضعیت مرتبط با مسائل خاورمیانه» خبر داده اما به توضیح بیشتری اشاره نکرده است.

به گفته کرملین، تماس تلفنی پوتین و بن زاید به درخواست طرف اماراتی انجام شده است.

طبق روایت روسیه، پوتین و بن‌زاید درباره اهمیت تلاش‌های مشترک برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا و همکاری‌ها در زمینه واکسن ساخت روسیه هم حرف زدند.

محمد بن زاید در صحبت با پوتین سالروز تولد رئیس‌جمهور روسیه را تبریک گفت. پوتین هفته گذشته ۶۸ ساله شد.

انتشار بیانیه کرملین درباره مکالمه تلفنی ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور روسیه ساعاتی بعد از بیانیه کاخ سفید درباره تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با او انجام شد.

دونالد ترامپ در صحبت تلفنی با بن زاید ضمن قدردانی از اقدامات او در زمینه توافق سازش با رژیم صهیونیستی، خواستار تلاش او برای مجاب کردن رهبران منطقه غرب آسیا برای سازش با تل‌آویو شد.