« دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا از مثبت شدن آزمایش کرونای خود و همسرش خبر داد.

ترامپ در این خصوص در صفحه توییتر خود نوشت: امشب آزمایش کووید-۱۹ بانوی اول ایالات متحده و من مثبت شد. ما روند قرنطینه و بهبودی را فوراً آغاز می‌کنیم. ما با هم از پس این (بیماری) برخواهیم آمد!

ترامپ ساعتی پیش از اعلام خبر مثبت شدن آزمایش خود در توییتر، از مثبت شدن آزمایش یکی از دستیاران نزدیکش خبر داده بود. 

وی در توییتی نوشته بود: آزمایش کووید-۱۹ «هوپ هیکس» که خیلی سخت بدون وقفه مشغول کار بوده، مثبت شده است. وحشتناک است! بانوی اول و من هم منتظر نتیجه آزمایشات خود هستیم. تا آن زمان (مشخص شدن نتیجه آزمایشات) روند قرنطینه خود را آغاز خواهیم کرد.

آزمایش کرونای رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ماه‌ها دست‌کم گرفتن این ویروس و اظهارنظرهای عجیب و غیرعلمی درباره این بیماری، در حالی مثبت شده که این کشور در مراحل پایانی رقابت‌های انتخاباتی تا سوم نوامبر (۱۳ آبان)، روز انتخابات سراسری قرار دارد و آمریکا همچنان درگیرترین کشور جهان با این بیماری است. 

عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا از ابتدای همه‌گیری مورد انتقاد دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان قرار داشته و در موارد زیادی اظهارنظرهای غیرعلمی او با واکنش کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا مواجه شده است. نتایج یک تحقیق جدید در همین خصوص نشان داده که رئیس‌جمهور آمریکا از بزرگترین ترویج‌دهندگان اطلاعات غلط درباره همه‌گیری کرونا به شمار می آید.

بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد، ۱۱ موضوع درباره اطلاعات غلط در خصوص ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته که یکی از آنها این بوده که ترامپ در دوران استیضاح خود مدعی شده بود که ویروس کرونا توسط دموکرات‌ها ایجاد شده و یکی دیگر از اطلاعات غلط که توسط ترامپ ترویج یافته بود این است که این ویروس به صورت معجزه آسایی ناپدید خواهد شد.

یکی دیگر از اطلاعات غلطی که توسط ترامپ ترویج یافته بود استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلوروکین» به عنوان درمان ویروس کووید-۱۹ بوده است. ترامپ یک دوره ۱۴ روزه نیز به عنوان درمان از این دارو استفاده کرد. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن هشدار داده بود که استفاده از این دارو می تواند مشکلات قلبی جدید برای بیماران به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری ۲۳ آوریل خود نیز این ایده را مطرح کرده بود که تزریق مواد ضد عفونی می تواند به صورت بالقوه درمانی برای کووید-۱۹ باشد.

این اواخر نیز ترامپ مدعی شده دولت آمریکا تا ماه اکتبر واکسن ویروس کرونا را آماده خواهد کرد و ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن تا پایان سال توزیع خواهد شد. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان درمانی این اظهارات ترامپ را زیر سوال برده و اعلام کرده‌اند که انتظار نمی‌رود تا سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد.

همه این‌ها در حالی است که شمار ابتلای روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور همچنان رو به افزایش است. 

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۴۷,۳۸۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۹۲۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۷,۴۹۴,۶۷۱ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۲۱۲,۶۶۰ تن افزایش یافته است.