« عمران خان » نخست وزیر پاکستان روز جمعه هشدار داد که جامعه بشری با خطر مسابقه تسلیحات هسته‌ای مواجه است.

وی در ادامه سخنانش گفت که همکاری و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی در حال نقض شدن هستند و هند در اقدامی که نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل به شمار می‌آید جامو و کشمیر را به اشغال خود در آورده است.

نخست وزیر پاکستان به موضوع فلسطین نیز اشاره کرد و گفت که اسلام‌آباد به راه حل دو دولت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس پایبند است.

این سخنان نخست وزیر پاکستان در حالی مطرح می‌شود که امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که خشم گروههای فلسطین و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خیانت به مسئله فلسطین یاد شد.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در سخنرانی مجازی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که الجزایر از آرمان فلسطین حمایت و تأکید کرد که حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، غیر قابل چانه‌زنی است.

رئیس جمهور الجزایر  با بیان اینکه «مسئله فلسطین برای الجزایر و ملتش، یک مسئله مقدس و مهم‌ترین مسئله باقی خواهد ماند»، خاطر نشان کرد: «بار دیگر حمایت ثابت خود را از ملت، آرمان عادلانه و حق غیر قابل تصرف فلسطین در تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت، اعلام می‌کنیم».