«عباس العرداوی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، امروز (چهارشنبه - ۲۳ سپتامبر)، توافق عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را ایجاد یک ائتلاف تروریستی جدید علیه محور مقاومت به ویژه عراق دانست.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: هدف از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تشکیل یک ائتلاف تروریستی علیه محور مقاومت اسلامی به ویژه علیه عراق است.ضمن اینکه قضیه عادی‌سازی روابط تحت نظارت ایالات متحده آمریکا با هدف تحمیل حضورش در منطقه صورت گرفت.

این تحلیل‌گر عراق در ادامه افزود: آمریکا در کشاندن عراق به مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد زیرا این امر مخالف قانون کشور عراق و قانون اساسی آن است. نیروهای مخالف در پارلمان عراق اجازه نخواهند داد که عراق به سوی روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق داده شود.

دونالد ترامپ ، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین روز ۲۵ شهریورماه در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز۲۳ مرداد (۱۳ آگوست) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنین روز ۲۱ شهریور اعلام کرد بحرین هم تصمیم گرفته روابط خود با رژیم اسرائیل را علنی کند.

ترامپ که تا به حال چندین بار گفته چندین کشور دیگر همانند امارات و بحرین روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی خواهند کرد، چند روز پیش مدعی شد که کویت نیز به عادی‌سازی روابط با تل آویو روی خواهد آورد.  وی بامداد چهارشنبه پیش (به وقت تهران) نیز مدعی شد که دست کم ۷ الی ۹ کشور از جمله عربستان سعودی به زودی به امارات و بحرین خواهند پیوست.