«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ، امروز (شنبه)، در گفت‌و‌گو با رادیو «صوت فلسطین» گفت که فلسطین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی خارج نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری «شهاب»، صائب عریقات در این خصوص تأکید کرد: «فلسطین از اتحادیه عرب یا سازمان همکاری اسلامی خارج نمی‌شود. به عرب‌ها می‌گوییم که باید از تصمیم‌های [اتخاذ شده] خود در اجلاس‌های پیشین حمایت کنند».

این اظهارات در حالی است که اتحادیه عرب در نشست اخیر خود طرح فلسطین را که در مخالفت با عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات بود، نپذیرفت.

در پی این اقدام، برخی مقامات گروه‌های فلسطینی از جمله «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار خروج تشکیلات خودگردان فلسطین از این اتحادیه شده بودند.

این ماجرا درست پس از آن اتفاق افتاد که پیشتر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ابوظبی و تل‌‌آویو به توافقی در ارتباط با عادی‌سازی کامل روابط خود دست یافتند.

این توافق که بعدها بحرین نیز به آن اضافه شد، به تاریخ ۲۵ شهریورماه طی مراسمی در کاخ سفید میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین به امضا رسید.