نوره الکعبی وزیر فرهنگ و جوانان امارات از آغاز همکاری فرهنگی با رژیم صهیونیستی خبر داده توافق عادی‌سازی میان ابوظبی و تل‌آویو را گامی در جهت نشر ارزش‌های صلح و همبستگی میان جوامع قلمداد کرد.

وزیر فرهنگ امارات در بخشی از مصاحبه طولانی خود با روزنامه «عکاظ» عربستان که به‌زودی منتشر خواهد شد اظهار داشت که فرهنگ زمینه را برای تفاهمات و همکاری‌های مدرن در زمینه‌هایی که قبلاً سابقه نداشته است فراهم می‌کند.

این اظهارات الکعبی پس از اعلام توافق عادی‌سازی امارات با رژیم اشغالگر صهیونیستی و دو روز قبل از برگزاری مراسم رسمی امضای این توافق در 15 سپتامبر در کاخ سفید٬ بیان شد.

این اظهارات وزیر فرهنگ و جوانان امارات بیانگر اعلام صریح و آشکار ورود مرحله توافق عادی‌سازی به زمینه فرهنگی است که منجر به انزوای همه مؤسسه‌های فرهنگی تحت حمایت مالی سرویس‌های دولتی در امارات می‌شود.

 وزیر فرهنگ و جوانان امارات در ادامه تأکید کرد که همکاری فرهنگی با صهیونیست‌ها یکی از زمینه‌های اصلی توافق عادی‌سازی است که در خلال دوره آینده آغاز خواهد شد.

بسیاری از رویداد‌ها و مؤسسات فرهنگی امارات مانند «جایزه کتاب شیخ زاید» و «جایزه عربی پوکر» و «مسابقه چالش قرائت عربی» و... از هیئت‌های منصفه کناره‌گیری کردند و بسیاری از نویسندگان نیز در محکومیت سازش کشورشان با اشغالگران صهیونیست و نیز در راستای حمایت از فلسطینی‌ها٬ از ارائه آثار خود خودداری کردند.

ملت امارات از زمان اعلام رسمی سازش این کشور با رژیم اشغالگر قدس موجی از کمپین‌های مختلف را در محکومیت این اقدام به‌راه انداخته اعلام کردند که سازشکاران نماینده ملت امارات نیستند.