همزمان با سفر وزیر دفاع انگلیس به منطقه، این کشور از برنامه های خود برای توسعه پایگاه دریایی راهبردی خود در عمان خبر داد.

 به نوشته وبگاه «العربی» وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای اعلام کرده که 23.8 میلیون پوند برای توسعه پایگاه «الدقم» و افزایش دسترسی نیروی دریایی این کشور به اقیانوس هند اختصاص داده است.

«بن والس» وزیر دفاع انگلیس از برنامه های لندن برای سه برابر کردن مساحت این پایگاه نظامی خبر داده و گفت: «دوستی طولانی مدت بین انگلیس و کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری مهم است. با داشتن منافع مشترک دفاعی و امنیتی ، کار مشترک ما برای ثبات منطقه ای و جهانی بسیار حیاتی است.»

پایگه دریایی الدقم در فاصله 500 کیلومتری تنگه هرمز قرار دارد. ایران روز جمعه رزمایشی را نزدیک تنگه هرمز برگزار کرد و به چند هواگرد آمریکایی که نزدیک به منطقه اجرای رزمایش بودند هشدار داد.

وزیر دفاع انگلیس که در جریان سفرش به منطقه غرب آسیا به کشور‌های عمان و قطر سفر کرده است، در مصاحبه با شبکه قطری «الجزیره» گفت که لندن در ائتلاف منطقه‌ای آمریکا برای مقابله با ایران مشارکت خواهد کرد؛ ائتلافی که پیشتر واشنگتن از عضویت تل‌آویو و ابوظبی در آن خبر داده بود.