« دونالد ترامپ » جمهور آمریکا روز جمعه گفت، اگر مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری امسال پیروز شود، مالیات شهروندان را خواهد بخشید.

ترامپ در رشته توییتری نوشت: «هنگامی که پیروز شویم، من به‌عنوان رئیس‌جمهور شما، تمام مالیا‌ت‌های معوق دستمزد شما را بخشیده و آن را از محل بودجه عمومی پرداخت می‌کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا با حمله علیه « جو بایدن » رقیب دموکرات خود در انتخابات افزود: «من همواره از افراد مسن و امنیت اجتماعی شما محافظت خواهم کرد! جو خوابالو برعکس این کار را انجام خواهد داد. او مالیات‌های شما را افزایش خواهد داد و کشورتان را نابود خواهد کرد».

او در ادامه نوشت: «روز ۳ نوامبر (۱۳ آبان) میشیگان تصمیم خواهد گرفت که یا سریعاً به سمت کامیابی برگردد یا اجازه دهیم جو خوابالو ۴ تریلیون دلار بر مالیات‌ها افزوده، [بازار] انرژی آمریکایی را محدود کند، سلاح‌هایتان را مصادره کند، اقتصاد را تعطیل کند، تولید خودرو را متوقف کند، ساخت واکسن [کرونا] را به تعویق اندازد، حومه شهری را نابود کند، مرزهایتان را پاک کند و دروغ‌های ضد آمریکایی به فرزندانتان تلقین کند».

ترامپ در حالی این سخنان را علیه بایدن مطرح می‌کند که نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و مرکز ایپسوس در سطح ملی آمریکا نشان می‌دهد رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ۱۲ درصد از وی پیش افتاده است. 

این نظرسنجی که از تاریخ سوم تا هشتم سپتامبر (۱۳ تا ۱۸ شهریور) به عمل آمده و خبر‌گزاری رویترز آن را امروز منتشر کرده نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی از بایدن حمایت کرده و ۴۰ درصد نیز حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده‌اند. ۳ درصد دیگر گفته‌اند که به یک نامزد دیگر رأی خواهند داد و ۵ درصد نیز همچنان در انتخاب خود مردد مانده‌اند.