در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۴۳۶ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۸۹ هزار و ۶۴۲ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دستکم ۲۶ هزار و ۱۸۵ مورد جدید به «کووید-۱۹» مبتلا شده‌ند تا مجموع مبتلایان به  کرونا ویروس در آمریکا به ۶ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۹۱ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا و تلفات این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.

 

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۳۱ نفر و مجموع تلفات این ویروس را در این کشور ۱۹۴ هزار و ۳۲ نفر گزارش کرده است.

طبق گزارش وبگاه «کووید یو اس ای» که اخبار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با ۷۴۴ هزار و ۲۱۶ مورد ابتلا و ۱۳ هزار و ۸۱۸ مورد فوتی، کانون بیماری «کووید-۱۹» در آمریکا است و ایالت نیویورک که زمانی بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا را داشت، هم‌اکنون بعد از فلوریدا و تگزاس، با ۴۴۰ هزار و ۵۷۸ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد.

ایالت نیویورک، با ۳۳ هزار و ۱۶ مورد فوتی، همچنان بیشترین تلفات مرتبط با کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۷ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۷ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان ۸۹۶ هزار و ۲۳۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۸ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۵۱۵ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس را در جهان دارد و پس از آن هند با چهار میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۲۲ مورد ابتلا و ۷۲ هزار و ۷۷۵ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۱۶۲ هزار و ۴۲۲ مورد ابتلا و ۱۲۷ هزار و ۴۶۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.