«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه سفر خود به بیروت، امروز با «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری «لبنان24»، هنیه پس از این دیدار گفت که جنبلاط در این دیدار بر حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با اسکان آوارگان فلسطینی در غیر سرزمین های فلسطینی و پایبندی به حق بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت:« ما به امنیت لبنان اهتمام می‌ورزیم و مردم ما در لبنان بخشی از ملت فلسطین هستند و رابطه ما با لبنان، آشکار و با همه احزاب و طوائف آن قوی است و در امور داخلی آن دخالت نمی‌کنیم و برای آن دردسرساز نیستیم».

هنیه همچنین ضمن تسلیت برای وقوع فاجعه انفجار بندر بیروت گفت: «لبنان قادر است به ثبات و وحدت بازگردد».

جنبلاط هم پس از این دیدار گفت: «اگر لبنان در اسرع وقت دولت جدید را تشکیل ندهد با بحران‌های اقتصادی بیش‌تری مواجه می‌شود و سرنوشت سیاسی و اقتصادی آن به مخاطره خواهد افتاد».

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان گفت: «توصیه من به برادر هنیه این است که مهم‌ترین چیز وحدت مواضع فلسطینی‌هاست، حالا هر فشاری که می‌خواهد در کار باشد و ما با ظرفیت‌های خود آماده کمک و تسهیل حق ابتدایی آوارگان فلسطینی‌ها برای زندگی شرافتمندانه هستیم و تبعیض نژادی ظلمی در حق آنهاست».

اسماعیل هنیه پیش از این نیز با برخی مقامات سیاسی لبنان و سران احزاب از جمله «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله دیدار کرده بود.