یک روزنامه عبری‌زبان مدعی شد که رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که آمریکا سرانجام جنگنده اف-۳۵ را به امارات خواهد فروخت و از این رو به دنبال دریافت جنگ‌افزارهای پیشرفته از آمریکا است.

به نوشته وبسایت شبکه الجزیره، روزنامه یدیعوت احارانوت، مدعی شد که مقامات صهیونیستی به دنبال بررسی گزینه‌ها هستند تا به این نتیجه برسند که در قبال فروش اف-۳۵ به امارات، چه سلاحی از آمریکا دریافت کنند.

به نوشته این روزنامه، به عقیده مقامات اسرائیلی، سلاح مذکور باید بتواند برتری نظامی این رژیم را در منطقه در پی داشته باشد و همچنین باید در عرض یک سال و با قیمت پایین‌تر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گیرد.

احارانوت همچنین نوشت که مقامات تل آویو قانع شده‌اند که واشنگتن قصد فروش اف-۳۵ به امارات را دارد و منابع رسمی در آمریکا نیز صحت اطلاعات این روزنامه را تأیید کرده‌اند.

روز جمعه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مدعی شد که « بنیامین نتانیاهو »، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در محافل خصوصی موافقت خود را با فروش تسلیحات پیشرفته آمریکایی به امارات اعلام کرده است. اما دفتر نتانیاهو همان روز این ادعا را تکذیب کرد. «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز همزمان مخالفت خود با فروش جنگنده های اف-۳۵ به امارات را ابراز داشت.

با این حال منابع مورد نظر نیویورک تایمز گفته بودند که اظهارات علنی نتانیاهو در این خصوص صحت ندارد.