سید حسین موسویان درباره اقدام اخیر آلمان در قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور اظهار کرد: اروپایی‌ها عضو ناتو و در مسائل کلان سیاست خارجی متحد آمریکا هستند از این رو تاثیرپذیری آنها از اسراییل بسیار بالاست ضمن این‌که به پول‌های نفتی عربستان و شیوخ منطقه چشمداشت بالایی دارند.

وی با اشاره به قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در لیست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا ادامه داد: بعد از روی کار آمدن ترامپ، او شمشیر خود را علیه ایران از رو بست که نمونه بارز آن خروج آمریکا از برجام، تحریم مقام معظم رهبری و قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی بود. ترور سردار سلیمانی و تعیین سپاه به عنوان سازمان تروریستی، بلندترین گام ضد ایرانی آمریکاست که با فشار اسراییل و عربستان صورت گرفت. از این رو وقتی آمریکا و صهیونیسم جهانی وارد این فاز می‌شوند، اروپا و سایر اعضاء ناتو ناچارند حداقل با چند قدم فاصله پیروی کنند که نمونه آن را در حرکت آلمان علیه حزب‌الله شاهد بودیم.

سفیر پیشین ایران در آلمان در ادامه تصریح کرد: البته این را هم باید در نظر داشت که آلمان به خاطر  هولوکاست، آسیب‌پذیرترین قدرت اروپایی در برابر فشار اسراییل است.