به گزارش پارس نیوز، «الکساندر اسکوبوف» کارشناس روس در مقاله‌ای در پایگاه خبری «پنجره‌ای به اورآسیا» نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حال آماده شدن برای مبارزه و پیروزی در یک جنگ اتمی محدود بوده و در مقابل غرب از تشدید اوضاع جلوگیری خواهد کرد چون نگران است که مبادا این تشدید اوضاع به جنگ نهایی اتمی منجر شود که هم غرب و هم روسیه را نابود می‌کند.

این کارشناس روس افزود: دکترین جنگ سرد بر اساس این فرضیه است که هیچ کدام از قدرت‌های جهانی از تسلیحات اتمی برای حمله استفاده نمی‌کنند و تنها برای دفاع آن را به کار می‌گیرند و فقط در صورتی به تشدید اوضاع بپردازند که طرف مقابل نخست به این کار مبادرت ورزد. از سوی دیگر، در صورتی که هر طرف طرحی برای استفاده از تسلیحات تاکتیکی و استراتژیک داشته باشد، طرف مقابل نیز می‌تواند چنین طرحی را توسعه بخشد.

این کارشناس روس ادامه داد که هر دو طرف به سرمایه‌گذاری در تسلیحات آخرالزمانی به عنوان آخرین خط دفاعی از آن چیزی که هر کدام به آن به عنوان مدل تمدن یاد می‌کنند، ادامه خواهند داد.

اسکوبوف معتقد است که هر دو طرف از برتری سیستم اجتماعی خود و در نهایت سقوط سیستم اجتماعی دشمن در رقابتی تاریخی اطمینان دارند و اساسا هر دو طرف درگیری نظامی جهانی با دشمن تاریخی خود را عملا اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.

علاوه بر آن، هر دو طرف به این نتیجه‌گیری رسیده‌اند که اگر استفاده از تسلیحات معمول به آنها اجازه برنده شدن در نبرد را ندهد به سوی استفاده از تسلیحات اتمی گام بردارند.