به گزارش پارس نیوز، 

متعاقب شکست مذاکرات، ترامپ صراحتا اعلام کرده است علاقه‌ایبه برچیدن تحریم‌های کره‌شمالی ندارد و درمقابل،رهبر کره شمالی نیز اعلام کرده است حتی در صورت لغو تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ یانگ، صرفا آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای این کشور متوقف می‌شود.

آنچه مسلم است اینکه طی روزهای آتی، هماهنگی بیشتری میان سنای آمریکا (که دارای اکثریت جمهوریخواه است) و کاخ سفید برسر تهدید پیونگ‌یانگ صورت خواهد گرفت. با این‌حال، پیام مخابره شده پیونگ‌یانگ به واشنگتن کاملا مشخص است!

بدون‌شک، مقامات کره‌ای باید این مواضع را به‌عنوان نقاطآشکارسازی درنظر بگیرند که پیام‌آور «عدم اعتماد به آمریکا» هستند. بسیاری از تحلیل‌گران مسائل بین المللی معتقدند حل و فصل بحران‌های جاری در شبه جزیره کره، در گروی حذف ایالات متحده آمریکا و دخالت های آن در این منطقه راهبردی و استراتژیک است.به عبارت بهتر، ایجاد صلح در شبه جزیره کره محصول نهایی پروسه‌ای خواهد بود که در آن واشنگتن کمترین دخالتی نداشته باشد.

چندی پیش و درحالی که ترامپ سخن از احتمال صلح با کره شمالیسخن می‌گفت، لیندسی گراهام ، سناتور بانفوذ آمریکایی در پیامی نوشت : “آمده‌ام تا به کره شمالی بگویم رئیس‌جمهور ما خط قرمزی ترسیم کرده است. اگر به تهدید خاک آمریکا با تسلیحات اتمی ادامه بدهید، حکومت شما را نابود خواهیم کرد. به همین سادگی!”

درحال حاضر نیز مقامات آمریکایی از یک‌سو پیام “مصالحه با کره شمالی”را به پیونگ‌یانگ مخابره کرده و ازسوی دیگر، سخن از نابودی این کشور به میان می‌آورند! این پارادوکس به هیچ عنوان ازسوی مقامات پیونگ یانگ قابل قبول نیست. فراتر از آن، مقامات کره‌ای به‌خوبی می‌دانند ایالات متحده آمریکا در ماورای خلق بحران در شبه جزیره کره، پروسه “مهار چین” را دنبال می‌کند. پروسه‌ای که سران هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه طی سال‌های اخیر آن را دنبال می‌کنند.

طی ماه‌های گذشته، بسیاری از سیاستمداران آمریکایی، اعم از دموکرات و جمهوریخواه به ترامپ درخصوص ماجراجویی در کره‌شمالیهشدار داده و خواستار مهار وی شده‌اند. حتی افرادی مانند نوت گینگریچ ، به وی درخصوص عدم آمادگی آمریکا برای ورود به فاز نظامی(در مقابل پیونگ یانگ) هشدار داده‌اند.بسیاری از رسانه‌هایآمریکایی نیز از قول تحلیلگران خود نگرانی شدید خود را بابت ماجراجویی های ترامپ در حوزه سیاست خارجی آمریکا، به خصوص در مورد کره شمالی اعلام کرده‌اند.

در چنین شرایطی ترامپ با دستانی کاملا بسته در مقابل مقامات پیونگ‌یانگ حضور پیدا کرده است! ترامپ ازیک‌ ‌سو سعی دارد اقتدار دست رفته خود را در برابر کره‌ای‌ها احیا کند و ازسوی دیگر چاره ای جز امتیازدهی فراوان به پیونگ یانگ و عدول از شعارها و ادعاهای انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ ندارد. ترامپ در میان منگنه کره‌ای‌ها قرار گرفته است! شرایطی که گذار از آن برای رئیس‌جمهور آمریکا آسان به‌نظر نمی رسد.