به گزارش پارس نیوز، 

کمیته نظامی سازمان ملل ناظر بر آتش بس در الحدیده یمن، مأموریت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

نخستین نشست کمیته نظامی با حضور طرف‌های درگیری در یمن به ریاست نماینده سازمان ملل متحد در الحدیده برگزار شد.

این نشست با هدف جلوگیری از فروپاشی آتش بس و نظارت بر عقب نشینی مورد توافق از شهر الحدیده برگزار شد.

این نشست در حالی برگزار شد که ائتلاف متجاوز سعودی اندکی پیش از برگزاری آن، بار‌ها آتش بس را نقض کرده است. همزمان بین مزدوران سعودی و نیرو‌های یمنی درگیری‌هایی رخ داد.

گزارشگر العالم گفت: نماینده سازمان ملل متحد به طور رسمی مأموریت خود را در نظارت بر آتش بس در شهر الحدیده آغاز کرد. هیئت ریاض سوار بر خودرو‌های سازمان ملل متحد به ساختمان کمیته نظامی ناظر بر آتش بس در شرق الحدیده رسید. یک منبع محلی اعلام کرد مأموریت این کمیته، نظارت بر آتش بس در الحدیده و نیز نظارت بر عقب نشینی طرف‌های درگیر از این شهر طبق توافق سوئد است.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های یمنی گفت: نشست این کمیته در حالی برگزار شد که ائتلاف سعودی همزمان با حضور این کمیته در الحدیده هفده بار آتش بس را نقض کرد.

یحیی سریع افزود ائتلاف سعودی بیست و نه بار نیز مناطق مسکونی را در الحدیده بمباران کرد. همزمان مزدوران سعودی هم بیست و هفت راکت به مناطق مسکونی در الحدیده شلیک کردند.

ژنرال «پاتریک کامرت» رئیس هیئت سازمان ملل متحد در امور نظارت بر آتش بس در الحدیده و هیئت همراه او از حجم خسارات ناشی از حملات هوایی ائتلاف سعودی به زیرساخت‌ها و انبار‌های متعلق به بندر الحدیده بازدید کردند، حملاتی که باعث فلج شدن فعالیت‌های تجاری و انسانی در آن شده است به ویژه آنکه بندر الحدیده نیاز‌های غذایی و دارویی بیش از بیست میلیون نفر را در یمن تامین می‌کند.