به گزارش پارس نیوز، 

«یورگن اشتاک» رئیس اینترپل درباره آغاز موج جدید تروریسم هشدار داد و تأکید کرد تروریست‌هایی که قرار است از زندان آزاد شوند، ممکن است تهدید جدیدی برای اروپا ایجاد کنند.

 اشتاک با اشاره به این موضوع گفت این تهدید هم از جانب افراط‌گرایانی است که از مناطق درگیری در خاورمیانه به کشور‌های خود باز می‌گردند و هم از جانب پیروان گروه‌های تروریستی که به دلیل حمایت از داعش برای مدت محدود به زندان افتاده‌اند.

وی افزود: «به زودی با موج دوم از افراط گرایان وابسته به داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی مواجه خواهیم شد که شاید بتوان آن‌ها را "داعش دوم" خطاب کرد. بسیاری از این افراد مظنونین تروریستی هستند یا افرادی‌اند که به دلیل ارتباط با گروه‌های تروریستی و یا حمایت از آن‌ها به ۲ تا ۵ سال زندان محکوم شده بودند».

این مقام پلیس بین‌الملل ادامه داد: این افراد به این دلیل که به انجام مستقیم حملات تروریستی محکوم نشده‌اند و صرفا از فعالیت‌های تروریستی حمایت کرده‌اند، دوره محکومیتشان سنگین نبوده است. این نسل از حامیان اولیه گروه‌های تروریستی در یکی دو سال آینده از زندان آزاد می‌شوند و ممکن است دوباره به گروه‌های تروریستی بپیوندند و یا از فعالیت‌های تروریستی حمایت کنند».

این بیانیه رئیس اینترپل به دنبال اظهارنظر اخیر وزیر دادگستری فرانسه منتشر شد که گفته بود حدود ۴۵۰ نفر از افراط گرایان قرار است تا پایان سال آینده میلادی از زندان‌های فرانسه آزاد شوند که دست‌کم ۵۰ نفر آن‌ها خطر مسلم تروریستی خوانده شده‌اند.