به گزارش پارس نیوز، 

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه و در جریان دیدار با نظامیان این کشور مستقر در افغانستان تاکید کرد: همه باید بدانند که فعالیت های تحریک آمیز در دریای اژه، مدیترانه و قبرس بی تاثیر بوده؛ اما عواقب آن سنگین خواهد بود.

وزیر دفاع ترکیه در دیدار با نظامیان این کشور در سخنانی با اشاره به تحولات منطقه ای، تأکید کرد: همه باید بدانند که فعالیت های تحریک آمیز در دریای اژه، مدیترانه و قبرس بی تاثیر خواهد بود. لازم است همه بدانند که باید از اقدامات تحریک آمیز اجتناب کنند، در غیر اینصورت عواقب آن سنگین خواهد بود. همه باید عاقلانه برخورد و رفتار کنند تا باعث بروز حادثه تازه ای نشوند. توصیه جدی و صمیمانه ما به مخاطب مان این موارد است.

وزیر دفاع ترکیه بدون اشاره به ورود غیرقانونی نظامیان این کشور در خاک سوریه بدون کسب مجوز از دولت سوریه و بر خلاف قوانین بین المللی درباره عملیات های سپر فرات و شاخه زیتون ادعا کرد: به چهره موصل، حلب، غوطه شرقی و رقه پس از اجرای عملیات ها نگاهی بیاندازید و سپس به عفرین.

وی ادامه داد: تروریست ها از قندیل خارج شده و در سنجار، قندیل جدیدی تشکیل می دهند. امکان و احتمال چنین چیزی وجود ندارد. همان طوری که اجازه تشکیل کریدور تروریستی در شمال سوریه را نمی دهیم، به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد سنجار تبدیل به قندیل دوم شود.