به گزارش پارس نیوز، 

رسانه رسمی کره شمالی امروز پنجشنبه تاکید کرد تعهد پیونگ یانگ به «عاری سازی شبه‎جزیره کره از تسلیحات هسته‌‌ای» شامل «حذف کامل تهدید هسته‎ای آمریکا علیه کره» نیز می‎شود.

از بعد از دیداری که سران آمریکا در ماه میلادی ژوئن در سنگاپور داشتند، مطلب ارائه شده از سوی رسانه کره شمالی یکی از واضح‎ترین اظهارنظر‎هایی است که درباره دیدگاه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درخصوص مقوله خلع سلاح هسته‌‌ای، ارائه شده است.

در بخشی از این مطلب می‌‌خوانیم: از شبه‎جزیره کره که سخن به میان می‎آید؛ باید گفت این عبارت بسیار فراتر از کره شمالی می‎رود و منطقه استقرار تسلیحات هسته‎ای آمریکا در کره جنوبی را نیز پوشش می‌‌دهد. پیونگ یانگ خواستِ آمریکا مبنی بر خلع سلاح یک‎جانبه را مردود اعلام کرده و هشدار می‌‌دهد که آمریکا باید توهم واداشتن کره شمالی به رها کردن تسلیحات هسته‌‌ای خود را دور بریزد.

به گزارش مهر، اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی است روند مذاکره با کره شمالی خوب پیش می‎رود اما شواهد اخیر مبنی بر لغو دیدار از پیش تعیین شده وزیر خارجه آمریکا با مذاکره کننده ارشد کره شمالی، گویای  به بن بست خوردن تلاش‎ها برای بهبود رابطه است.