به گزارش پارس نیوز، 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در رایزنی تلفنی اخیر خود با رئیس‌جمهور روسیه از او برای موضع‌گیری مسکو علیه حزب‌الله لبنان در نشست امروز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده است.

در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع لبنان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعاها علیه حزب‌الله لبنان را تشدید کرده است.

بنیامین نتانیاهو، امروز بار دیگر ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی درباره تونل‌های حزب‌الله لبنان در مرز با فلسطین اشغالی را تکرار کرد و مدعی شد که تا قبل از تخریب این تونل‌ها توسط صهیونیست‌ها، ارتش لبنان هیچ اطلاعی درباره وجود چنین تونل‌هایی نداشت.

نخست‌وزیر این رژیم همچنین خبر داد که در رایزنی تلفنی روز شنبه خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از او خواسته که مسکو در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل علیه حزب‌الله موضع‌گیری کند.

این مقام ارشد رژیم صهیونیستی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست که به دلیل حفر «تونل‌ها»، به اقدامی علیه حزب‌الله لبنان دست بزنند.

به گفته نتانیاهو، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) باید دسترسی‌های بدون محدودیتی به تمام مناطق جنوبی لبنان داشته باشد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که در صورت عدم اقدامات لازم از سوی سازمان ملل، رژیم صهیونیستی «از خود دفاع خواهد کرد». 

اظهارات نتانیاهو در شرایطی صورت گرفته که اشغال بخش‌هایی از خاک لبنان از قبیل مزارع شبعا از یک سو و نقض مکرر حریم هوایی و دریایی لبنان توسط صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد.

چندی قبل بود که طبق گزارش‌ها، پوتین در یک گفت‌و‌گوی تلفنی با نتانیاهو تاکید کرد که به منظور حفظ ثبات بین رژیم صهیونیستی و لبنان، باید قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل مراعات شود (جزئیات بیشتر).

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل بعد از ناکامی رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف خود در جنگ ۳۳ روزه علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ صادر شد.