به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه روسیه از دیدار «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه این کشور با برخی از مقام‌های محلی کرد سوریه خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه که به این مناسبت صادر شده است، بوگدانوف اخیرا با «ابراهیم برو»، رئیس شورای موسوم به «شورای ملی کُرد» و «کامیران حاجو»، رئیس دفتر روابط خارجی این شورا دیدار و در مورد اوضاع شمال سوریه رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، معاون وزیر خارجه روسیه طی این دیدار بر پایندی مسکو به یکپارچگی سرزمینی و حاکمیت ملی سوریه و احترام به حقوق مشروع همه اقشار قومی و مذهبی این کشور تأکید کرد.

وزارت خارجه روسیه توضیحات بیشتری در مورد این دیدار و اینکه در کجا صورت گرفته، ارائه نکرده است.

«شورای ملی کرد» یک تشکیلات کردی راست‌گرا است که در اکتبر ۲۰۱۱ در اربیل و با حضور «مسعود بارزانی» با ۱۱ حزب کردی سوریه اعلام موجودیت کرد و هم اکنون نیز مقر آن در اربیل قرار دارد. در مقابل نیز حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) با نیروهای خود موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (Y.P.G) بیشترین تسلط را بر مناطق کردنشین در شمال سوریه دارد.

دولت ترکیه این تشکیلات و شاخه‌های نظامی آن را امتداد گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در سوریه و تروریستی می‌نامد و اخیرا اعلام کرده که همانند عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین (شمال استان حلب)، علیه این تشکیلات و عناصر آن عملیات نظامی انجام خواهد داد.

طی روزهای گذشته ارتش ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی سنگینی در امتداد مرزهای جنوبی خود با سوریه مستقر کرده و رسانه‌های ترکیه می‌گویند هر آن امکان دارد این عملیات آغاز شود.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه که هفته گذشته از آغاز قریب الوقوع این عملیات خبر داده بود، این هفته نیز گفت که عملیات علیه شبه نظامیان کرد سوریه ناگهانی و غافل‌گیر کننده خواهد بود. گفته می‌شود این عملیات تا 500 کیلومتر عمق خاک سوریه ادامه خواهد داشت.

اخیرا شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق»، شاخه نظامی اتحاد دموکراتیک از دولت سوریه خواسته در صورت حمله ترکیه به شمال سوریه، از آن‌ها حمایت کند.