به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی سی ان ان در گزارش با اشاره به آمار هولناک افزایش چاقوکشی در انگلیس  نوشت: «تیلیشا گوپال» طبق معمول از سر کار برگشت، شام درست کرد و مشغول تماشای تلویزیون شد. اما ساعت که از ده و نیم شب گذشت متوجه شد برادر ۱۵ ساله اش-جرمین- دیر کرده است. برای برادرش پیامی فرستاد، اما هرگز جواب این پیام را دریافت نکرد. تنها چند دقیقه بعد از اینکه پیام را ارسال کرد پلیس در خانه تیلیشا را زد و خبر کشته شدن جرمین را به او داد.

گوپال چند وقت بعد از این حادثه در مصاحبه با سی ان ان گفت: «من فقط گریه کردم؛ همه چیز جلوی چشمانم سیاه شد و افتادم».

به نوشته سی‌ان‌ان، این ماجرا در لندن -جاییکه پسر‌های جوان دائماً در حال چاقوکشی هستند- به صحنه‌ای عادی تبدیل شده است. تنها دو نمونه از جدیدترین نزاع‌های چاقوکشی در لندن را بخوانید: یک پسر یازده ساله در ماه ژوئیه با چاقو به پسر ۱۴ ساله‌ای حمله کرد. دو پسر ۱۶ و ۱۳ ساله نیز در ماه دسامبر در لندن به مضروب کردن یک پسر ۱۳ ساله محکوم شدند.

سی‌ان‌ان: آدم‌کشی در لندن رکورد نیویورک را زد/ چرا پسران لندن چاقوکش می‌شوند؟

سی‌ان‌ان در ادامه به آماری درباره جنایت‌ها و قتل‌ها در انگلیس اشاره کرد و نوشت:

بالاترین آمار ارتکاب جنایات با چاقو در هشت سال گذشته در انگلیس ثبت شد

نرخ ماهانه جنایات لندن برای نخستین بار در تاریخ از نرخ جنایت نیویورک فراتر رفت

دسترسی به چاقو در انگلیس بیشتر از دسترسی به اسلحه در آمریکا است

اداره آمار ملی انگلیس از ژوئن ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ حدود ۴۰ هزار ارتکاب جنایت با استفاده از ابزاری مانند چاقو را ثبت کرده است. این رقم در هشت سال گذشته بالاترین آمار بوده است و در ۱۲ ماه گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. در ماه فوریه سال جاری میلادی نرخ ماهانه جنایات لندن برای نخستین بار در تاریخ از نرخ جنایت نیویورک فراتر رفت. به طوری که در سال جاری ۱۳۱ قتل در لندن اتفاق افتاد.

آمار‌ها نشان می‌دهد اغلب چاقوکشی‌های لندن در بین مردان اتفاق می‌افتد. به طوری که در سال ۲۰۱۷، ۹۰ درصد ضارب‌هایی که به چاقو مسلح بودند، مرد بودند. از این تعداد ۷۸ درصد قربانیان هم مرد بودند. نیمی از تمام چاقوکشی‌ها هم مربوط به جوانان زیر ۲۵ سال می‌شود. گزارش پارلمان انگلیس نشان می‌دهد ۲۱ درصد از ۲۱۰۴۴ نفری که چاقو دارند بین ۱۰ تا ۱۷ سال دارند.

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن چنین شرایطی می شود این است که بودجه بخش‌های خدمات جوانان سال هاست که کاهش یافته است. تایمز انگلیس تحقیقاتی انجام داد که نشان می‌دهد ۹ هزار دانش آموز در سه سال گذشته از مدرسه محروم شده اند و به واحد‌های مخصوص دانش آموزانی که تنش دارند ارجاع داده شده اند. این دانش آموزان هدف اصلی گنگ‌های خلافکار هستند.

مرکزی به نام «آکادمی من‌هود» برنامه‌ای را برای پسربچه‌های بین ۸ تا ۱۲ سال در نظر گرفته تا به آن‌ها بیاموزد چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این مراکز تلاش می‌کنند احساسات این کودکان را به گونه ای جهت دهند که نتایج مثبتی بدهد. معمولاً این کودکان فقط با یکی از والدینشان زندگی می‌کنند و  پدر یا مادر آنها اغلب در زندان هستند.