به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در گزارشی درباره نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای برجام اذعان کرد آمریکا در  انتقاد از توافق هسته‌ای با ایران تنها بود و همه اعضای دیگر از این توافق حمایت کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه برای بحث درباره ششمین گزارش «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ تشکیل جلسه داد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به نمایندگی این کشور در این نشست حضور داشت و به روال همیشگی مقامات واشنگتن اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران مطرح و از خروج یک‌جانبه و غیرقانونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دفاع کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره مدعی شد «برجام نتوانسته فعالیت بدخواهانه ایران را متوقف کند» و خواستار بازگشت محدودیتهای پیشین سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران شد.

به نوشته ان‌بی‌سی، آمریکا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل در حمله لفظی به برجام تنها بود، چرا که سازمان ملل، اتحادیه اروپا و چند کشور متحد اروپایی ضمن تمجید از توافق هسته‌ای با ایران، از خروج آمریکا از این توافق و برگشت تحریمها علیه ایران ابراز نامیدی کردند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید گرچه تقریبا همه 15 عضو شورای امنیت نسبت به موشکهای بالستیک ایران ابراز نگرانی کردند، همه آنها  ادامه حمایت خود از برجام را اعلام و از «چالشهایی» که آمریکا در برابر این توافق قرار می‌دهد، انتقاد کردند.

ان‌بی‌سی به اظهارات نماینده اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه  شورای امنیت اشاره کرد. این دیپلمات ارشد اروپایی ضمن «قدردانی از پایبندی بی‌نظیر ایران به توافق هسته‌ای» اظهار کرد: «پس از خروج آمریکا و برگشت تحریمها علیه ایران، (اجرای) برجام با چالشهای قابل‌توجهی مواجه شده است و اتحادیه اروپا و همه 28 کشور عضو آن عمیقاً ازا ین تصمیم واشنگتن متأسف هستند».