به گزارش پارس نیوز، 

یان چارنوگورسکی نخست وزیر اسبق اسلواکی خاطر نشان کرد سوریه در حال حاضر در آستانه کسب پیروزی نهایی بر تروریسم قرار دارد که این پیروزی، این کشور را به جایگاه و نقش خود به عنوان یک قدرت مهم منطقه‌ای بازخواهد گرداند.

وی در مقاله‌ای که در یک سایت اسلواکیایی پس از بازگشت خود از سوریه با عنوان «سوریه پیروز» منتشر شد، آورده است، سوریه را مهد تمدن انسانی خوانده و از قدرت استقامت و ایستادگی سوری‌ها با وجود جنگ سختی که بر آنها تحمیل شد، تمجید کرد.

از سوی دیگر نخست وزیر اسبق اسلواکی به انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا در دنباله‌روی از آمریکا پرداخت و تاکید کرد اتحادیه اروپا، دنباله‌رو ایالات متحده است و هیچ اراده سیاسی برای رهایی از این وابستگی ندارد.

همچنین یاروسلاو فولدینا از نمایندگان پارلمان جمهوری چک و معاون رئیس حزب اجتماعی دموکرات شرکت کننده در ائتلاف حاکم با محق خواندن سخنان رئیس جمهور میلوش زیمان مبنی بر اینکه حمایت از دولت سوریه در جنگ با گروه تروریستی داعش، منطقی و  عقلانی است، تاکید کرد هیچ شکی در این زمینه وجود ندارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، این نماینده پارلمان جمهوری چک تصریح کرد جنگ و ویرانی که سوریه شاهد بود و رانده شدن مردم این کشور(به سبب تروریسم) نتیجه سیاست دخالت‌های غربی و منطقه‌ای در این کشور بود.