به گزارش پارس نیوز، 

کشاورزان سویاکار آمریکا هنوز منتظرند تا منافع آتش‌بس تجاری رئیس‌جمهور این کشور با چین را ببینند.

ترامپ روز سه شنبه گفت چین به بازار تجاری آمریکا برای خرید لوبیای سویا بازمی‌گردد. اما کشاورزان آمریکایی می‌گویند از ماه ژوئیه که چین به اقدام تلافی‌جویانه دست زد و واردات کالاهای کشاورزی از آمریکا را ممنوع کرد، این نخستین بار است که از یک تغییر در شرایط سخن گفته می‌شود.

جان هدرفر، کشاورز سویاکار آمریکایی و رئیس انجمن سویای این کشور چهارشنبه گفت: «شایعاتی شنیده‌ام که آنها می‌خواهند محصولات ما را بخرند و ذخیره کنند، اما هنوز کشتی‌های آنها را ندیده‌ام که در بندرهای ما پهلو بگیرند.» وی افزود «همه چیز تاکنون فقط حد حرف بوده است.»

کشاورز دیگری در این خصوص گفت «هنوز هیچ چیز موثقی در این خصوص نشنیده است.»

کشاورزان سویاکار آمریکایی در پی مناقشه تجاری این کشور با چین تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند. از ژوئیه که پکن در یک اقدام تلافی جویانه بر کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال کرد صادرات سویا به این کشور به شدت کاهش یافت. در سال گذشته، چین بزرگ‌ترین بازار برای سویاهای آمریکایی بود.

ترامپ روز سه‌شنبه در مصاحبه با رویترز گفت چین خرید سویا را بلافاصله آغاز کرده است. او تاکید کرد «همین امروز شنیدم آنها خرید مقادیر زیاد سویا را آغاز کرده‌اند. همین الان شروع به خرید کرده‌اند.»

اداره مزارع تخمین زده است صادرات سویا به چین امسال 97 درصد کاهش یابد. بهای هر بوشل (35.2 لیتر) سویا پس اعمال تعرفه از سوی چین به 2 دلار کاهش یافت.