به گزارش پارس نیوز، 

شورای اروپا با صدور بیانیه ای با اشاره به موارد «جدی» نقض حقوق بشر در ایالات راخین واقع در شمال غربی کشور میانمار، از آمادگی خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه برخی از مقامات ارشد نظامی و پلیس این کشور که در خشونت علیه مسلمان این کشور دست داشتند، خبر داد.

شورای اتحادیه اروپا در این بیانیه که همزمان با برگزاری نشست شورای وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل صادر شد، درباره موارد «جدی» نقض حقوق بشر در ایالات مذکور ابراز نگرانی و بر تشکیل یک مکانیزم مستقل برای بررسی جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان راخین تاکید کرده است.

در حال حاضر ۷ نفر از مقامات نظامی میانمار در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارند.

بر اساس تحریم های اتحادیه اروپا، دارایی های این افراد مسدود شده و آنها اجازه سفر به کشورهای اروپایی را ندارند.

ارتش میانمار متهم به همدستی با بوداییان افراطی این کشور در اعمال خشونت علیه مسلمانان روهینگیا و آزار جنسی کودکان و زنان روهینگیایی است.

به گزارش آناتولی، آمارهای صندوق جمعیت سازمان ملل نشان می دهد بیش از ۱۳ هزار زن مسلمان روهینگیا پس از فرار از خانه هایشان و در جستجوی پناهگاه در معرض خشونت و آزار جنسی قرار گرفته اند.

گفتنی است ارتش میانمار در ۲۵ آگوست سال گذشته حملات خود به ایالت راخین را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد. 

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۷۲۵ هزار نفر که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است. 

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند. 

سازمان ملل متحد و تشکلات بین‌ المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می کنند.