به گزارش پارس نیوز، 

بی بی سی در گزارشی در خصوص رئیس جدید حزب حاکم آلمان می نویسد: آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر به عنوان رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شده که این انتخاب به معنای پایان ریاست ۱۸ ساله آنگلا مرکل بر این حزب است.

کرامپ-کارن باوئر دبیرکل این حزب بود و پس از آن که مرکل در ماه اکتبر خبر کناره‌گیری خود را اعلام کرد، انتظار می‌رفت او عهده‌دار سمت ریاست حزب شود. پیروزی او برای این سمت چندان راحت به دست نیامد و وی تنها توانست با کسب ۵۱.۸ درصد آرا بر رقیب اصلی خود «فردریش مرتس» رقیب قدیمی مرکل، پیروز شود.

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر ۵۶ ساله که اکنون رئیس بزرگترین حزب آلمان شده می‌تواند صدراعظم بعدی این کشور باشد.

آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر کیست؟

کرامپ-کارن باوئر که به آک‌ک شهرت دارد در خانواده‌ای کاتولیک در ایالت زارلند در جنوب غربی آلمان که کوچک‌ترین ایالت این کشور است، به دنیا آمده است. او در سال ۱۹۸۱ زمانی که دانشجوی ۱۹ ساله‌ بود، عضو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان شد و پس از فارغ‌التحصیلی در رشته علوم سیاسی وارد عرصه سیاسی مدیریتی ایالتی شد.

کرامپ-کارن باوئر اولین زنی است که به عنوان وزیر مسایل داخلی یک ایالت فعالیت کرده و اولین زنی است که رهبر دولت ایالت زارلند بوده و این سمت را ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به عهده داشته است و پس از آن که مرکل او را نامزد دبیرکلی حزب کرد، با ۹۸.۹ درصد آرا برای این سمت انتخاب شد.

مرکل در سخنرانی خداحافظی خود از موفقیت‌های انتخاباتی کرامپ-کارن باوئر در ایالت زارلند ستایش کرد و از این تعریف و تمجید به مثابه ترجیح شخصی مرکل برای انتخاب خانم آک‌ک به جانشینی خودش یاد شد.

کرامپ-کارن باوئر ۳۴ سال است در پوتلینگن با هلموت کارن باوئر، شوهرش زندگی می‌کند. شوهر او شغلش را به عنوان مهندس معدن ترک کرد تا از سه پسرشان مراقبت کند تا همسرش بتواند به سیاست برسد.

مواضع رئیس جدید حزب حاکم آلمان چیست؟

کرامپ-کارن باوئر به مرکل نزدیک است و به نوعی دست پرورده او قلمداد می‌شود. او گزینه میانه‌رو و معتدلی از نظر سیاسی برای رهبری حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان است.

درباره کرامپ-کارن باوئر گفته شده که سیاستمداری عملگرا و واقع‌بین و معقول است. شیوه و راه و روش او بی‌تکلف بوده و به خونسردی و تیزهوشی سیاسی شهرت دارد.

کرامپ-کارن باوئر از سیاست‌های مهاجرتی مرکل حمایت کرده و در زمینه حقوق زنان مواضعی لیبرال دارد و از حداقل دستمزد برای کارگران حمایت می‌کند اما در برخی زمینه‌ها نظرات و عقاید محافظه‌کارانه دارد.

کرامپ-کارن باوئر یک کاتولیک معتقد است و دیدگاه‌های سنتی در باره ازدواج همجنسگرایان دارد. او همچنین دیدگاه مساعدی نسبت به حق کامل فرزندی توسط زوج‌های همجنسگرا ندارد.

کرامپ-کارن باوئر حامی ازسرگیری خدمت سربازی یک ساله یا مددکاری اجتماعی است و حق اتباع آلمانی ترک‌تبار برای داشتن تابعیت دوگانه آلمان و ترکیه را مورد سئوال قرار داده است.

ترک‌ها، بزرگ‌ترین اقلیت مهاجر آلمان هستند.

اعلام نظرهای آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر

کرامپ-کارن باوئر از زمان اعلام کاندیداتوری خود برای ریاست حزب، در مورد مسایل مختلف داخلی و بین‌المللی اظهارنظر کرده است. او ماه پیش به تلویزیون آلمان گفت: همیشه روی دوش‌های سلف خود قرار داری و تمام جنبه‌های مثبت و منفی او را به ارث می‌بری.

خانم کرامپ-کارن باوئر گفته است خواهان بهبود میراث مرکل است و گفته است در داخل حزب از بحث در باره سیاست‌های مهاجرتی یا طرح‌های جدید استقبال می‌کند.

او گفته است: این یک نظم دموکراتیک است که منعکس کننده یک حزب دارای اعتماد به نفس است و این چیزی است که ما خواهان آن هستیم.

آیا او نسخه جدیدتر مرکل است؟

منتقدان، کرامپ-کارن باوئر را «مینی مرکل (مرکل کوچک)» یا نسخه جدیدتر مرکل خوانده‌اند اما ناظران بر این باورند که تفاوت‌های آشکاری میان این دو سیاستمدار وجود دارد.

حتی خود کرامپ-کارن باوئر گفته است هیچ چیز ریزی در باره او به عنوان یک زن بالغ ۵۶ ساله با سه فرزند بزرگ و یک پیشینه سیاسی مستقل وجود ندارد.

کرامپ-کارن باوئر پیش از انتخابش به عنوان رئیس حزب در کشور دست به یک «ماموریت» زد تا بداند چه خبر است و اعضای حزب چه می‌خواهند.

او گفت اعضای حزب سرشار از غرور، سرخوردگی، نگرانی و شک و تردید بودند.

کرامپ-کارن باوئر به روزنامه بیلد گفته است سئوال‌های اساسی باید در داخل حزب مطرح شوند. حزب مردمی بودن به معنای آن نیست که فروشگاه همه‌کاره سیاسی داشته باشی و برای همگان چیزی را ارائه کنی.

او گفته است: ما باید ببینیم محافظه‌کاری، سوسیال مسیحی و لیبرال بودن در دنیای امروزی چیست و باید شناسنامه شفاف‌تری داشته باشیم.