به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، این وقفه نشان‌دهنده آن است که چطور مناسبات میان آمریکا و کره‌شمالی به علت کم تجربگی گرفتار لغزش شده است. استفان بیگان ماه اوت از سوی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای کمک به مذاکرات با کره‌شمالی منصوب شد اما مقام‌های کره‌شمالی دعوت ماه سپتامبر پامپئو برای ملاقات با بیگان را نادیده گرفتند.

به گفته مقام‌های کنونی و سابق دولت آمریکا، دولت کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی احساس می‌کند می‌تواند کانال‌های دیپلماسی معمول را نادیده بگیرد زیرا ترامپ شخصا بر توافق با این رهبر و تمایلش به برگزاری دومین نشست در آینده نزدیک تاکید کرده است.

سوئه می تری، تحلیلگر سابق سیا و عضو مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک در واشنگتن می‌گوید: مقام‌های کره‌شمالی پیش خودشان فکر می‌کنند که فقط با ترامپ معامله کنند. آیا ما به توافق نزدیک شده‌ایم. اینطور فکر نمی‌کنم. افرادی که من با آنها هم کلام شدم گفتد که ما واقعا گیر کرده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا در ظاهر از سرعت پیشرفت مذاکرات با کره‌شمالی رضایت دارد و خوش‌بین است. او هفته گذشته در نشست گروه بیست در آرژانتین به سی‌ان‌ان گفت پیشرفت "خوب" بوده است و مذاکرات "ادامه" دارد. پامپئو اما در خفا چندان خوش‌بین نیست. دو مقام آمریکایی مطلع تاکید کردند، پامپئو از عدم پیشرفت مذاکرات خشمگین است.

به گفته منابع مطلع، همین وضعیت باعث شده است تا نظر وزیر خارجه آمریکا نسبت به زمان حل و فصل مساله کره‌شمالی تغییر کند. پامپئو ماه ژوئن گفت خلع سلاح هسته‌ای تا اواخر دوره اول ریاست ترامپ تکمیل می‌شود. اکنون، او و رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گویند "چارچوب‌های زمانی ساختگی" ایجاد نمی‌کنند.

رابرت پالادینو، سخنگوی معاون وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما از قبل می‌دانستیم که این روندی طولانی خواهد بود. وزیر خارجه با علم به اینکه این مذاکرات یک شبه به نتیجه نمی‌رسد، به مساله ورود کرد اما هیچکس نباید تعهد ما را به اجرای توافق سنگاپور زیر سوال ببرد.

به گزارش بلومبرگ، وزارت خارجه آمریکا اجازه مصاحبه با استفان بیگان را نداد.

در حالیکه نشانه‌های اندکی از پیشرفت به چشم می‌خورد و گزارش‌هایی از تقویت و توسعه قابلیت‌های هسته‌ای کره‌شمالی به جز پرتاب‌های موشکی و آزمایش بمب به گوش می‌رسد، برخی از تحلیلگران معتقدند ممکن است اتفاقات دیگری هم پشت پرده بیفتد. آنها به گزارش‌های اخیر رسانه‌های کره‌جنوبی اشاره کردند که از دیدار افسر ارشد سیا در حوزه کره با مقام‌های کره‌شمالی در منطقه غیر نظامی شده میان دو کره حکایت داشت.

سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره سفر این مقام اظهار نظری نکرده و دیدار او با مقام‌های کره‌شمالی را تایید نکرده است. در همین حال این ایده که عدم پیشرفت مذاکرات دلیل خوبی برای برگزاری نشست دیگری است، مایه نگرانی تحلیلگران در حوزه کره‌شمالی است که معتقدند این امر کار استفان بیگان را سخت‌تر می‌کند.