به گزارش پارس نیوز، 

نشریه هیل در گزارشی نوشت جمهوریخواهان باید از اشتباهات انتخاباتی خود درس بگیرند. در این گزارش آمده است: انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا چه درسی می تواند برای رئیس جمهور ترامپ و حزب جمهوریخواه داشته باشد؟ غیر از اینکه آنها برنامه های ضد مهاجرتی خود را کنار بگذارند تا از روند از دست دادن حمایت های بیشتر در انتخابات بعدی جلوگیری کنند.

هیچکس غیر از کریس کوباخ، نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری کانزاس مظهر این درس نیست. کوباخ یکی از منتقدان دیرینه و صریح مهاجرت محسوب می شود. او معمار قانون سختگیرانه ضد مهاجرتی در آریزونا و آلاباماست که دادگاه ها به صورت فزاینده ای آنها را لغو کردند. او با موفقیت و با حمایت ترامپ توانست جایگزین جان کولیر جمهوریخواه شود. اما او هفته گذشته در رقابت در کانزاس شکست خورد, ایالتی که ترامپ دو سال پیش با بیست امتیاز در آن به پیروزی رسیده بود.

در سراسر کشور، مناطق حومه شهر مملو از رأی دهندگان تحصیل کرده و حامی مهاجرت است. در جنوب میامی، دموکرات ها توانستند کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا را از کارلوس کوربلو و همچنین ایلنا راس لتینن جمهوری خواه بگیرند. در غرب واشنگتن و شرق دنور، باربارا کوم استاک و مایک کافمن رقابت را با اختلاف زیاد واگذار کردند. در تگزاس، پیت سشنز و جان کولبرسون در دالاس و هیوستن باختند. در غرب شیکاگو، پیتر روسکام و رندی هالتگرن هم شکست خوردند.

دموکرات ها توانستند چندین کرسی را در نزدیکی لس آنجلس، نیویورک، فیلادلفیا و دیترویت از آن خود کنند دیو برت در مقابل ریچموند شکست خورد. حتی میا لاو و کیت یودر هم در مناطق محافظه کار در ساوت لیک سیتی و کانزاس سیتی کرسی های خود را از دست دادند . اگر دموکرات ها در انتخابات سال دو هزار و شانزده در غرب میانه شکست خوردند، در سال دو هزار و هجده این اتفاق برای جمهوری خواهان رخ داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به جای مشارکت در فعالیت های مثبت برای کاهش مالیات ها، افزایش درآمد، اشتغال کامل و رشد اقتصادی سه درصدی تصمیم گرفت علیه وارد شدن کاروان های مهاجران، حق شهروندی و سیاست جداسازی خانواده های مهاجران از یکدیگر اقدام کند.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده، بیست و دو درصد از مردم مهاجرت را مهمترین موضوعی دانستند که آمریکا در حال حاضر با آن مواجه است. افکار عمومی آمریکا همچنین می گویند مهاجرت به کشور کمک می کند تا این که بخواهد به آن آسیب برساند. هفتاد و پنج درصد از آنهایی که مهاجرت را یک موضوع مهم برای آمریکا قلمداد کردند، جمهوری خواه بودند. بر اساس برخی نظرسنجی های دیگر، دوازده درصد از مردم اعلام کردند مهاجرت غیر قانونی مهمترین مشکل در آمریکا محسوب می شود.

جمهوری خواهان برای پیروز شدن در انتخابات باید به یک احساس مشترک در ارتباط با ارزش های مشترک سخت کوشی، خانواده و  مهاجران برسند.