به گزارش پارس نیوز، 

ابراهیم الدیلمی مدیرکل شبکه المسیره و عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری درباره مسئولیت نخبگان جهان اسلام در قبال جنایات رژیم سعودی در یمن و ممانعت از رسیدن کمکهای غذایی به ملت یمن و  اینکه چرا  محافل بین المللی در قبال این جنایات سکوت پیشه کرده است، اعلام کرد: نخبگان عربی و اسلامی به ویژه علما مسئولیت بزرگی در دنیا قبل از آخرت دارند. حمله، محاصره و ارتکاب جنایات ضد زنان و کودکان برای هر عرب و مسلمانی که تماشاگر کشتار و ذبح شدن ملت یمن به شکل وحشیانه از سوی ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی-سعودی و اماراتی هستند، ننگ آور است.

وی افزود: علت حمله به یمن و مردم آن این است که یمنی ها با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفند و با تبدیل درگیری از اسلامی-صهیونیستی به درگیری عربی-فارسی یا سنی تحت عناوین طایفه ای مخالفند. علما و نخبگان و صاحبان قلم و اندیشه آزاد باید موضع روشنی داشته باشند و موضع خود را روشن کنند و گرنه جواب خدا را در پیشگاه الهی در روزی که مال و فرزند فایده ای ندارد، چه خواهند داد.

الدیلمی درباره  استفاده کنندگان از بی ثباتی در غرب آسیا و اینکه چرا مبالغ هنگفتی برای ایجاد درگیری و بی ثباتی در این منطقه هزینه می شود، بیان کرد: استفاده کننده اول و آخر رژیم صهیونیستی و طرح آمریکا در منطقه است  که هدفش غارت ثروتهای جهان اسلام و ایجاد درگیری میان آنها تحت عناوین نژادی، طایفه ای، منطقه ای و داخلی است. مسلمانان راهکاری جز وحدت ندارند و این تنها راه برای دفع حیله و کید دشمنان و قرار دادن توان امت اسلامی برای مقابله با دشمن صهیونیستی-آمریکایی است.