به گزارش پارس نیوز، 

«احمد اویحیی » نخست وزیر الجزایر و شماری از وزیران این کشور، شب گذشته از او در فرودگاه بین المللی «هواری بومدین » الجزیره استقبال کردند .اویحیی و چند وزیر الجزایری امشب نیز او را در فرودگاه بدرقه کردند.

دو کشور در پایان این دیدار در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، توافق شد یک شورای عالی برای تقویت روابط سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور تشکیل شود که از طرف الجزایر نخست وزیر این کشور و از طرف عربستان محمد بن سلمان ریاست این شورا را بر عهده خواهند داشت و همچنین قرار شد وزیران خارجه دو کشور در خصوص سازو کارهای این شورا با هم به گفت و گو بپردازند.

بن سلمان طی این دیدار از الجزایر که حدود 20 سال به طول انجامید، با نخست وزیر الجزایر دیدار کرد و قرار بود با «عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری این کشور نیز دیدار کند اما امروز اعلام شد بوتفلیقه دچار سرماخوردگی شدید شده و نمی تواند بن سلمان را به حضور بپذیرد.

امروز همچنین دوازدهمین دوره شورای سرمایه گذاری و بازرگانی الجزایر- عربستان برای تقویت روابط بازرگانی میان دو کشور برگزار شد.

روز شنبه 17 روزنامه نگار، نویسنده، پژوهشگر و فعال حقوقی و اجتماعی الجزایری با صدور بیانیه ای، مخالفت خود را با دیدار «محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان از الجزیره اعلام کردند و خواستار لغو این دیدار شدند. 

پیش از آن نیز شماری دیگر از شخصیت ها و احزاب الجزایری مخالفت خود را با این دیدار اعلام کرده و بن سلمان را قاتل کودکان یمن و سرکوبگر فرهیختگان عربستانی دانسته بودند. 

شبکه فرانس 24 روز شنبه در گزارشی در خصوص این دیدار اعلام کرده بود، بن سلمان در میان مخالفت گسترده مردمی وارد الجزایر می شود. 

ولیعهد عربستان شب گذشته برای دیداری دو روزه وارد الجزیره شده بود.