به گزارش پارس نیوز، 

«پترو پروشنکو» رئیس‌ جمهوری اوکراین امروز دوشنبه لایحه خروج فوری این کشور از پیمان دوستی، همکاری و شراکت با روسیه را به پارلمان فرستاد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، هیچ توضیحی در خصوص این سند در پایگاه اطلاعاتی پارلمان اوکراین به ثبت نرسیده است.

به گزارش تاس، پروشنکو در ۱۷ سپتامبر سال جاری میلادی حکم خروج از پیمان مودت با روسیه را مطابق با اجرای تصمیم شورای امنیتی و دفاعی اوکراین به امضاء رساند.

مطابق با قانون اوکراین، این سند باید به تصویب پارلمان این کشور نیز برسد.

این در حالیست که ۲۶ شهریور ماه سال جاری، پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین با صدور دستوری معاهده دوستی میان این کشور با روسیه را لغو کرد.

بر اساس اعلام وبگاه رئیس جمهوری اوکراین، وی با صدور دستوری اعلام کرد که معاهده دوستی، همکاری و شراکت میان کشورش با روسیه پایان یافته و ملغی می گردد.

در پیام صادره از سوی رئیس جمهوری اوکراین در این خصوص آمده بود: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین، از ۶ سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی پیشنهاد وزارت خارجه درباره پایان دادن به معاهده دوستی با روسیه عطف به تاریخ ۳۱ ماه می سال ۱۹۹۷ میلادی مورد موافقت قرار گرفته است.

این در حالیست که ۲۸ آگوست سال ۲۰۱۸ میلادی، پروشنکو با صدور دستوری به وزارت خارجه این کشور فرمان داده بود تا بسته ای برای آغاز فرایند پایان دادن به برخی معاهدات را آماده کند.