به گزارش پارس نیوز، 

یک دادگاه بحرینی با صدور حکمی باعث شد زندگی یک خانواده بحرینی از هم بپاشد و دو کودک بی سرپرست شوند.

بدر عبدالله، قاضی شعبه چهارم دادگاه جنایی بحرین روز پنج شنبه حکم زندان برای یک پدر و مادر بحرینی صادر و از آنها سلب تابعیت کرد. این پدر و مادر، والدین دو کودک به نامهای محمد و امیر هستند.

زینب مکی (مادر این دو کودک) دومین زنی است که تاکنون از وی سلب تابعیت می شود. نخستین نفر «مریم سید ابراهیم حسین رضا» نام داشت که در سال 2012 از وی سلب تابعیت شد.

رژیم آل خلیفه روز پنج شنبه در اقدامی سیاسی، برای شماری از بازداشت شدگان، حکم زندان تا 15 سال و سلب تابعیت از آنها را صادر کرد که زینب مکی نیز از جمله این افراد بود. همچنین برای همسر وی نیز حکم 7 سال زندان به همراه سلب تابعیت صادر شد.

زینب مکی در سال 2017 در خانه خود در منطقه «کرزکان» بازداشت شد و پس از زندانی شدن در بخش زنان در شهر «عیسی» مورد شکنجه قرار گرفت. وی مادر دو کودک است و در ماه مه پس از گذراندن بیش از 9 ماه بازداشت، آزاد شد، اما به موجب حکم جدید دادگاه وی مجبور خواهد بود کودکان خود را رها کرده و برای تکمیل دوره محکومیتش، به زندان بازگردد.

با وجود آنکه محمد و امیر، این دو کودک بحرینی همچنان تابعیت بحرینی خود را دارند، اما سلب تابعیت والدین آنها دشواری های بسیاری برایشان بوجود خواهد آورد.

زینب مکی از خانواده ای است که تلخی فعالیت های سیاسی در بحرین را چشیده است. او از خانواده شهید «فاضل عباس» است که نیروهای امنیتی بحرین در خیزش دهه نو او را به شهادت رساندند.