به گزارش پارس نیوز، 

ترزا می، نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه روسیه باید دریانوردان و ناو‌های اوکراینی را که روز یکشنبه در تنگه کرچ توقیف کرده است، به اوکراین بازگرداند، اعلام کرد لندن خواستار وضع «تحریم‌های مناسب» بر ضد مسکو است.

نیرو‌های روسیه روز یکشنبه سه کشتی جنگی اوکراینی را که به طور غیرقانونی وارد مرز دریایی روسیه شده و به دستور‌های آن‌ها مبنی بر توقف توجهی نکرده بودند، توقیف کردند. این مناقشه جدید تنش‌ها بین کشور‌های غربی که از دولت کی‌یف حمایت می‌کنند و روسیه را تشدید کرده است. ترزا می‌در جمع خبرنگاران حاضر در هواپیمایی که وی را برای شرکت در نشست سران گروه بیست به بوئنوس آیرس هدایت می‌کرد، گفت: مسکو باید از تنش‌ها بکاهد.

وی ضمن انتقاد از این رفتار «معمول» روس ها، خاطرنشان کرد انگلیس همواره در اتحادیه اروپا برای درخواست تحریم‌ها علیه روسیه در پاسخ به اقدامات این کشور، پیشگام است. نخست وزیر انگلیس افزود: ما همچنان به دنبال وضع تحریم‌هایی مناسب بر ضد روسیه هستیم.

دو روز پس از وقوع این حادثه، بسیاری از سران سیاسی اروپایی احتمال وضع تحریم‌های اقتصادی بر ضد مسکو را مطرح کردند. روز پنجشنبه نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به علت تشدید تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف، قرار ملاقات با همتای روس خود را در حاشیه نشست سران گروه بیست لغو می‌کند.