به گزارش پارس نیوز، 

ژنرال بلندپایه اسرائیلی این اظهارات را در کنفرانس مقام ها و سران داخلی رژیم صهیونیستی عنوان کرد که برای بررسی چگونگی آماده سازی و عکس العمل در بحران ها و وضعیت های اضطراری در شهر اشغالی «عسقلان» (اشکلون) برگزار شده بود.

فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تغییر شرایط منطقه خاورمیانه گفت: سال 2019 سالی سخت و پیچیده برای اسرائیل است چراکه در برابر چالش های بزرگی قرار می گیرد.

یدعی خاطرنشان کرد: در کنار آنچه ما از دشمن در گذشته می دانستیم، امروز واقعیت ژئواستراتژیک جدیدی نیز وجود دارد که برای اسرائیل چالش و تهدید جدیدی است. من منظورم سلاح های معروف نیست، بلکه از قدرت روبه افزایش حزب الله حرف می زنم. حزب الله حالا زرادخانه ای دارد که در آن موشک های با دقت بالا نگهداری می کند و با این موشک ها می تواند همه نقاط اسرائیل را به صورت گسترده و انبوه موشکباران کند.

این ژنرال اسرائیلی با بیان اینکه دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در دست دارد که حاکی از هماهنگی بی سابقه حزب الله در جبهه شمالی (لبنان) با مقاومت فلسطینی در جبهه جنوبی (غزه) است، درباره جنگ احتمالی آینده در دو جبهه هشدار داد و گفت که وضعیت دیگر مانند گذشته نیست که در خلال جنگ، مردم آسوده بنشینند و در تل آویو قهوه شان را بنوشند و لذت ببرند.

در همین چارچوب، تحلیلگر امور نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی با صحه گذاشتن بر اظهارات این فرمانده اسرائیلی، از جنجال آفرینی راجع به این سخنان ابراز شگفتی کرد و نوشت که یدعی حقیقت را گفته و سعی در کاهش خطرات آینده کرده است.

وی افزود: اگر کسی انتقادی دارد باید انتقادها را متوجه فرمانده ستاد مشترک ارتش، وزیر امنیت، و نخست وزیر دانست که از گفتن حقیقت به شهروندان اسرائیلی ممانعت به عمل می آورند.

این تحلیلگر صهیونیست که به گفته رسانه های عبری با منابع بلندپایه این رژیم ارتباطی تنگاتنگ دارد، درباره وجود بیش از 150 هزار موشک در زرادخانه های حزب الله نوشته و هشدار داده که دیگر شرایط مانند جنگ 33 روزه سال 2006 نیست که در طول همه آن مدت فقط 4500 موشک و راکت به سرزمین های اشغالی برخورد کند، بلکه حزب الله اکنون قادر است در جنگ احتمالی آینده روزی 1500 موشک دقیق را بر سر همه اسرائیلی ها در همه نقطه ای که از 1948 دولت یهودی اسرائیل نام گرفته، بریزد.