به گزارش پارس نیوز، 

در این ویدئو یک نوجوان 15ساله سوری به اسم 'جمال' در بیرون از فضای کلاس از سوی همکلاسی های انگلیسی خود مورد ضرب و شتم شدید قرار می گیرد که در اثر آن پای نوجوان سوری به شدت دچار آسیب دیدگی می شود. 

قسمت دیگر این ویدئو پسرهای انگلیسی دیگری را نشان می دهد که با ریختن آب روی صورت نوجوان سوری و با گفتن جملات تمسخرآمیز، قصد تحقیر او را دارند.

یکی از دوستان این نوجوان پناهنده پس از پخش ویدئو در فضای مجازی گفت که جمال و خواهرش از دو سال قبل و پس از ورود به انگلستان بارها و بارها با برخوردهای نژادپرستانه از سوی همکلاسی های خود مواجه شده اند.

یک انجمن مبارزه با اقدامات نژادپرستانه در انگلستان ضمن محکومیت این حادثه با افتتاح یک حساب برای نوجوان سوری و خواهرش، کمکی به ارزش 20 هزار پوند را جمع آوری کرده تا هزینه درمان پای وی را تامین کنند.

پیشتر شورای مسلمانان بریتانیا از افزایش تکان‌دهنده اظهارنظرهای نفرت‌گرایانه و هدف قرارگرفتن اقلیت‌ها در بریتانیا انتقاد کرده بود.

شورای مسلمانان بریتانیا اقدامات نژادپرستانه را تهدیدی برای همزیستی مسالمت‌آمیز اجتماعی در جامعه بریتانیا ارزیابی کرده و از رهبران سیاسی و مدنی خواسته است برای التیام شکاف‌هایی که در جامعه به وجود آمده هم‌صدا شوند.

از دو سال قبل و همزمان با همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا میزان خشونت و اقدامات نژادپرستانه علیه اقلیت ها در این کشور افزایش چشمگیری داشت، فقط در ماه ژوئن 2016 تعداد 3076 فقره عمل مجرمانه مرتبط با نژادپرستی، تعصب و تنفر در وبسایت پلیس انگلستان گزارش شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خود 35 درصد افزایش داشته است.