به گزارش پارس نیوز، 

به دنبال اعلام رأی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه لندن می‌ تواند به‌صورت یکجانبه روند «برگزیت» را متوقف کند، سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه اعلام کرد: لندن به هیچ عنوان به دنبال لغو ماده ۵۰ پیمان لیسبون نیست.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در این خصوص گفت: قرار است کابینه انگلیس فردا چهارشنبه در نشستی ویژه به تجزیه و تحلیل اقتصادی سناریوهای مختلف خروج از اتحادیه اروپا بپردازد.

این در حالیست که ترزا می نخست وزیر انگلیس دیروز دوشنبه در سخنانی در پارلمان این کشور خطاب به نمایندگان اعلام کرد: در صورت رد شدن توافق «برگزیت» در پارلمان، کسی نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد. با قاطعیت کامل می‌توانم امروز به نمایندگان پارلمان بگویم که توافق بهتری وجود ندارد. رهبران کشورهای اتحادیه اروپا دیروز همین را به طور روشن اعلام کردند. من به آنچه در جهت منافع ملی است باور دارم. مردم انگلیس خواستار توافقی هستند که به همه پرسی آن ها احترام می‌گذارد و به ما این فرصت را می دهد تا به عنوان یک ملت در کنار هم دوباره جمع شویم. این همان توافق است. توافقی که خواسته مردم ما را برآورده می‌کند.

ترزا می در ادامه تاکید کرد که وظیفه فعلی در هفته‌های آتی بررسی دقیق جزئیات توافق است و در صورت رد شدن توافق در پارلمان، کسی نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد و لندن در صورت رد شدن توافق برگزیت قدم به ناشناخته‌ها خواهد گذاشت.

این درحالیست که ترزا می نخست وزیر انگلیس دیروز و تنها چند ساعت بعد از نهایی شدن توافق برگزیت، مردم و دولت این کشور را در جریان نتایج به‌دست‌آمده قرار داد.

وی توافق به دست آمده را برای همه شهروندان انگلیسی کارآمد توصیف کرد و گفت به‌این‌ترتیب، انگلیس کنترل منابع مالی و مرزهای خود را بازمی‌یابد.